تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۴ آبان ۱۴۰۲

مدیر توزیع برق شهرستان کامیاران از برقرسانی به ۵ پروژه ی چاه آب شرب با هدف اجرای طرح های محرومیت زدایی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، وریا شیروانی با تاکید بر اینکه اجرای پروژه های تامین برق ایستگاه های پمپاژ آب باعث بهبود وضعیت شبکه آبرسانی در مناطق محروم شهرستان کامیاران می شود، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری پنج پروژه برقرسانی به ایستگاه های پمپاژ آب در این شهرستان انجام گردید.

وی افزود: این پنج پروژه در قالب برقرسانی به ایستگاه پمپاژ آب روستاهای میسوراب، لاین ،هلتوشان، زیویه، ماویان و هم چنین مجتمع کاشتر-یوزیدر بوده است که با اعتباری قریب به ۱۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

مدیر توزیع برق شهرستان کامیاران در ادامه از بهره مندی بالغ بر ۳۵۰ خانوار از مزایای بهره برداری از طرح های برقرسانی مذکور خبر داد و گفت: برقرسانی به دو ایستگاه پمپاژ آب شرب روستاهای لاین و هلتوشان در روزهای اخیر به اتمام رسید.

شیروانی با اشاره به احداث خط فشار متوسط برای اجرای این پروژه، اضافه کرد: برای اجرای این پروژه یک دستگاه پست ترانسفورماتور هوایی ۲۵ کیلوولت آمپر با تجهیزات جانبی آن نصب و ۲۸۵ متر کابل کشی فشار ضعیف زمینی نیز احداث شد.

وی در پایان تعداد پروژه های برقرسانی در دست اقدام به ایستگاه های پمپاژ آب این شهرستان را ۸ پروژه اعلام و خاطر نشان کرد: راه اندازی تجهیزات برق در ایستگاه های پمپاژ آب شرب علاوه براینکه گام موثری در جهت رفع مشکلات آب شرب است، زمینه ی برقرسانی به مجتمع های دامداری، مرغداری و صنایع تولیدی محصولات کشاورزی مسیر را نیز تسهیل نموده و مهاجرت معکوس به سمت روستاها را افزایش خواهد داد.

image_pdfimage_print