تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۱۶ مهر ۱۴۰۲

مدیر توزیع برق شهرستان دیواندره ازاتمام عملیات برقرسانی به پروژه ی چاه آب شرب در دو روستای این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، عطاالله میرزایی مدیر توزیع برق شهرستان دیواندره اظهار داشت: عملیات برقرسانی به پروژه ی چاه آب شرب روستاهای ینگی کند و دره اسب با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۰میلیارد ریال به اتمام رسید.

وی بر ضرورت تامین برق در خصوص پروژه های آب شرب تاکید کرد و افزود: با افتتاح طرح های مذکور، جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ خانوار از مزایای اجرای آن بهرمند شده اند.

مدیر توزیع برق شهرستان دیواندره در ادامه گفت: برای برقرسانی به دو ایستگاه پمپاژ آب شرب در این دو روستا ۳۰۰ متر خط  فشار متوسط احداث، دو دستگاه پست ترانسفور ماتور هوایی ۲۵ کیلوولت آمپر و ۲۹۰ مترکابل کشی فشار ضعیف زمینی با هدف فیدرگیری از پستها، نصب و راه اندازی گردید.

میرزایی با بیان اینکه راه اندازی تجهیزات برق، زمینه ی برقرسانی به مجتمع های دامداری، مرغداری، صنایع تولیدی و محصولات کشاورزی را در این مناطق فراهم و به اقتصاد و ایجاد اشتغال پایدار در این دو روستا کمک می کند، اذعان کرد: با هدف بهبود وضعیت شبکه آبرسانی، پروژه تامین برق ایستگاههای پمپاژ آب در مناطق محروم یکی پس از دیگری در دست مطالعه و اقدام است.

در شهرستان دیواندره بالغ بر ۳۴ هزار انشعاب برق وجود دارد که قریب به ۵۰ درصد آن در بخش شهری و مابقی در محدوده روستاها می باشد.

image_pdfimage_print