تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
تاریخ بروزرسانی: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹

مدیر توزیع برق شهرستان بانه از تعویض سطح مقطع هادی در شبکه های توزیع برق فشار متوسط هوایی در فیدرگلشهر این شهرستان با هدف کاهش تلفات انرژی و کاهش هزینه ها با اعتباری بالغ بر 880 میلیون ریال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان صلاح قادری در تشریح این خبر گفت: یکی از عوامل موثر بر فرسایش هادیها زمان قرار گرفتن در معرض شرایط جغرافیایی سخت نظیر، تابش آفتاب، باران، یخ زدگی و … می باشد که متناسب با عمر هادی است. این شرایط جغرافیایی بر پارامتر های هادی از جمله مقاومت تاثیر نامطلوب گذاشته و اولا در نامناسب شدن ولتاژ و جریان شبکه نظیر افت ولتاژ بیش از حد، افزایش تلفات و … تاثیر گذار بوده و ثانیاً نتایج حاصل از توزیع  بار را روی شبکه های توزیع که بر اساس پارامترها هادیهای استاندارد صورت میگیرد، تقلیل میدهد به نحوی که نتایج میتوانند کاملاً دور از انتظار باشند.

وی در ادامه اذعان داشت:با توجه به شرایط آب و هوایی چهارفصل در این شهرستان شاهد فرسودگی هادیهای شبکه هستیم که این فرسودگی هادی ها در شبکه توزیع، باعث ایجاد افزایش تلفات، کاهش شاخص های قابلیت اطمینان و ایمنی می گردد.

وی در ادامه از شروع فاز نخست پروژه تعویض سطع مقطع و تعویض هادی های فرسوده شبکه فشار متوسط در فیدر گلشهر این شهرستان خبردادوگفت: باتوجه به اینکه اجرای این پروژه میبایست در کمترین زمان ممکن انجام گرددبنابراین انجام مانورشبکه،جابجایی بار و اجرای این پروژه در ساعات اولیه صبح با تعویض مقدار ۶۸۰ متر شبکه فشار متوسط هوایی با اعتباری بالغ بر ۸۸۰ میلیون ریال تعویض و بازسازی گردید.

قادری در پایان خاطرنشان کرد:امید است با اجرای فاز دوم این پروژه قبل از آغاز فصل پیک سال آینده و تعویض هادی های فرسوده و دارای سطح مقطع پایین در فیدر گلشهر ،پایداری  مطلوب تر و مد نظر حاصل شود .  

image_pdfimage_print