تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
تاریخ بروزرسانی: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از خاموشی برق در ۵۲ روستای شهرستان بانه به دلیل بارش سنگین برف و مسدود شدن مسیرهای مواصلاتی و عدم دسترسی به این روستاها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: به گفته کارشناسان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان بارش برف آغاز شده در نیمه غربی استان از عصر روز گذشته منجر به مسدود شدن تعدادی از محورهای اصلی در سطح استان شده است .

وی افزود: بنابر این گزارش شب گذشته محورهای بانه – سقز، دهگلان- موچش و محور مریوان – سقز در محدوده توت سرخان به دلیل بارش شدید برف و کولاک به طور کامل مسدود شده اما با این وجود شبکه برق کلیه مشترکین روستایی و شهری در سطح استان تا دیشب پایدار بوده و هیچ خاموشی به ثبت نرسید.

لهونیان با اشاره به اینکه تداوم شدت بارش برف در نقاط مختلف استان علل الخصوص در نقاط مرزی و کوهستانی منجر به قطعی برق ۵۲ روستای شهرستان بانه از ساعت ۴ صبح امروز شده است، اظهار داشت:  به دلیل قطعی برق فیدر واقع در جاده مریوان به بانه شبکه برق این تعداد روستا در شهرستان بانه با قطعی مواجه شده است.

وی با تاکید بر اینکه بارش سنگین برف منجر به مسدود شدن راه های مواصلاتی و عدم دسترسی به روستاهای فاقد برق شده است افزود: به دلیل حجم بارش‌ها و یخبندان و متعاقباً مسدود بودن تعدادی از مسیرها و جاده‌های روستایی و اتصالی ایجادشده در شبکه برق ناشی از سنگینی شاخ و برگ درختان و قرار گرفتن آنها برروی شبکه، تعداد روستاهای بدون برق درحال تغییر است.

لهونیان بیان کرد: با توجه به تجربه موفق در بارش های برف ۲۴ و ۲۵ دی ماه و همچنین ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه جاری،  نیروهای اجرایی و عملیاتی این شرکت در آماده باش کامل قرار دارند تا با استفاده از تمام تجهیزات وامکانات و در صورت لزوم با استفاده از چارپایان جهت برقراری شبکه برق در این روستا اقدام نمایند.

image_pdfimage_print