تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۲۷ مهر ۱۴۰۲

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از اتمام پروژه عظیم تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار در شهرستان بیجار خبر داد و گفت: با اتمام این طرح، شبکه برق بیش از ۴۵ هزار مشترک این شهرستان تعمیر، اصلاح و بازمهندسی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اظهار داشت: اجرای طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار در ۵۶۰ کیلومتر شبکه برق شهرستان بیجار با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۲۳ میلیارد تومان به اتمام رسید.

وی اضافه کرد: به منظور اجرای این پروژه ۲ هزار و ۴۳۶ اصله پایه بتونی جهت تعویض پایه های فرسوده در سطح شهرستان نصب و هم چنین هزار و ۵۲۰ مورد رفع حریم معابر عمومی و منازل مسکونی همزمان نیز مرتفع گردید.

لهونیان با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح استان بالغ بر ۵ هزار و ۴۵۰ کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار تبدیل شده است، تاکید کرد: اجرای این پروژه هم اکنون از پیشرفت بالای ۹۹ درصدی برخوردار بوده و مقرر است در سفر پیش رو هیئت محترم دولت به استان کردستان این پروژه استانی بهره برداری گردد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه اجرای پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خود نگهدار در بخش شهری شهرستان های مریوان، سقز و بانه به طور ۱۰۰ درصدی به اتمام رسیده و بخش روستایی نیز ظرف روزهای آینده به اتمام خواهد رسید، ادامه داد: شبکه برق بخش شهری و روستایی شهرستان های سنندج، کامیاران، سروآباد، دهگلان، قروه، دیواندره و بیجار به اتمام رسیده است.

وی تاکید کرد: افزایش قابلیت اطمینان و ضریب ایمنی شبکه، افزایش پایداری شبکه، تأمین ولتاژ استاندارد برای مشترکان، زیباسازی مبلمان شهری و روستایی، جلوگیری از سرقت انرژی و کاهش تلفات شبکه از مزایای پروژه ی تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار است که با انجام آن افزایش رضایتمندی مردم و کاهش خاموشی های ناشی از  رخداد های طبیعی و غیر طبیعی را به دنبال خواهد داشت.

شهرستان بیجار با جمعیتی بالغ بر ۹۰ هزار نفر بیش از ۴۵ هزار مشترک برق در تعرفه‌های مختلف دارد.

image_pdfimage_print