تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۶ شهریور ۱۴۰۲

مدیرتوزیع برق شهرستان مریوان از تامین برق اراضی کشاورزی ۵ روستای این شهرستان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان؛ آذری مدیر توزیع برق شهرستان مریوان گفت: با هدف تامین برق اراضی کشاورزی ۵ روستای هجرت، ریخلان، وله ژیر، کلکه جان و دست نی نسبت به ارتقاء و نصب تجهیزات جدید در ۶ ایستگاه اقدام شد.

وی با تاکید بر ضرورت برقرسانی به اراضی کشاورزی با هدف توسعه بخش کشاورزی و اشتغالزایی خاطر نشان کرد: با تکمیل این پروژه امکان برقدار نمودن اراضی میان راهی روستاهای مذکور فراهم شده و ضعف ولتاژ روستاهای مسیر دشت ریخلان تا  زریبار نیز بطور کامل مرتفع گردید.

آذری در ادامه میزان سرمایه گذاری صورت گرفته برای این پروژه را ۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این هزینه از محل اعتبارات داخلی شرکت تامین شده است.

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان به فواید اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: تامین برق متقاضیان و مشترکان جدید، ارتقای ضریب پایداری شبکه، افزایش قدرت مانور و رضایتمندی مشترکان کشاورزی، توسعه صنایع وابسته به کشاورزی ، کاهش حاشیه نشینی ناشی از مهاجرت روستاییان و استفاده بهینه از منابع از مهمترین اهداف اجرای این پروژه به شمار می آید.

وی در پایان با تاکید براینکه آب مورد نیاز این پروژه عظیم از محل سد گاران تامین می شود، ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از این پروژه برق رسانی، اقدام موثری در توسعه کشاورزی منطقه و حل مشکل کمبود آب کشاورزان و روستائیان شکل گرفت .

در شهرستان مریوان هزار و ۴۵ مشترک فعال بخش کشاورزی وجود دارد که ۱۵ درصد میزان انشعابات این شهرستان را شامل می شود.

 

image_pdfimage_print