تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۵ بهمن ۱۴۰۲

تولید و تامین زیر ساخت های برق در مناطق محروم وکم برخودار یک امر مهم برای اجرای عدالت اجتماعی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر می باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان؛ “احمد احمدی” مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد با اشاره به اینکه، تامین و ایجاد زیرساخت های برق روستاها یکی از دلایل اصلی مانع از مهاجرت به شهرها بوده است، اظهار داشت: شهرستان سروآباد با بیش از ۶۵ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی که دارد قریب به ۸۵ درصد آن در بخش روستایی سکونت دارند که با برق دار نمودن و ایجاد زیرساخت ها و تجهیزات شبکه ی برق و تامین برق دکل های مخابراتی این شهرستان یکی از محور های اصلی مانع از مهاجرت روستاییان این شهرستان به شهرها بوده است.

مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد از برق دار نمودن دکل مخابراتی روستاهای ژاورود خبر داد و گفت: تامین برق دکل مخابراتی مسیر روستاهای ژاورود این شهرستان از اقدامات شاخص این شهرستان بوده است که زیرساخت لازم را برای رفاه و امنیت این مناطق فراهم ساخته است و از لحاظ جذب گردشگر نقش بسزایی دارد.

احمدی در ادامه اظهار داشت: با احداث پست هوایی ۲۵ کاوا سه فاز، مشکل آنتن دهی دکل مخابراتی روستاهای ژاورود(بوریدر، چشمیدر، آریان، نسنار، یوژنان، ژنین، پایگلان، گواز، سرریز و دهکانان) مرتفع شده است و شهروندان این مناطق به راحتی میتوانند از اینترنت بهره ببرند.

وی با اشاره به جمعیت بیش از ۵ هزار خانوار روستاهای فوق، تصریح کرد: پروژه برقرسانی سایت مخابراتی پوشش دهنده خطوط تلفنی و مخابراتی موسوم به  bts روستای یوژنان علاوه بر برقراری پوشش کامل مخابراتی واینترنتی ده روستا؛ موجب  تامین خاطرسرمایه گذاران، جذب گردشگران و تسهیل فرآیند فعالیت دراین منطقه راهبردی شده است.

احمدی خاطر نشان کرد: این پروژه با حجم  فیزیکی نصب یک دستگاه پست هوایی ۲۵ کاوای سه فاز و  ۲۰۰ متر کابل کشی شبکه فشار ضعیف هوایی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات اختصاصی به بهره برداری رسیده است.

آغاز پروژه تامین برق روستای بازسازی شده دشته قلبی

این مقام مسئول از آغاز پروژه تامین برق روستای بازسازی شده دشته قلبی خبر داد و گفت: هدف از انجام این پروژه تامین برق روستاهای بازسازی شده ای است که که فاقد برق بوده و اقدامات صورت گرفته  جهت تلاش در راستای مهاجرت معکوس از شهر به روستا و تامین برق پایدار اهالی روستا و تخصیص عادلانه منابع مالی در سطح شهرستان می باشد.

احمدی در پایان خاطر نشان کرد: این پروژه با حجم فیزیکی ۱۵۰ متر شبکه فشار متوسط هوایی، نصب یک دستگاه پست هوایی ۲۵ کاوا سه فاز و۶۵۰ متر شبکه فشار ضعیف هوایی و همچنین۸۰ متر شبکه فشار ضعیف زمینی با اعتباری بالغ بر۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال از اعتبارات استانی سال ۱۴۰۲  تصویب و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

لازم به توضیح است؛ با برنامه ریزی های جدی و منسجم، شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان توانسته در طول چند سال اخیر برای برقراری عدالت اجتماعی در سطح روستاها گام های بلند و پایداری بردارد و با همت تلاشگران صنعت برق، تمام مناطق کم برخودار ومحروم روستایی استان کردستان به شبکه برق سراسری  وصل شده اند و زیرساخت های رفاهی لازم برای توسعه بخش روستایی فراهم شده است و همچنین با راه اندازی واحد های تولیدی و صنایع کوچک زمینه اشتغالزایی جوانان و مردم در روستاها فراهم گردیده است.

تولید و تامین برق یکی از زیرساخت های رفاهی برای توسعه روستایی بشمار می آید که از مهاجرت مردم روستا به شهر جلوگیری کرده و توازن عدالت اجتماعی در بین شهروندان شهرها و روستاها را برقرار می کند.

image_pdfimage_print