تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱
تاریخ بروزرسانی: ۸ تیر ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با تایید بر اینکه تأمین برق مطمئن و پایدار حتی در شرایط پیک مصرف نیز از اولویت های این شرکت است، گفت: با وجود افزایش دما در پیک ۱۴۰۱، خوشبختانه تاکنون هیچ خاموشی با برنامه ای در کردستان اعمال نشده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه  از ۱۶ خرداد ماه همزمان با افزایش دمای هوا و آغاز فصل پیک مصرف برق در استان، برنامه های عملیاتی مدیریت مصرف نیز در کردستان آغاز شده است، گفت: هدف از اجرای عملیاتی مدیریت مصرف، کنترل میزان مصرف بار در استان است تا بتوان با ایجاد تعادل بین میزان تولید و تقاضا برای مصرف، برق مطمئن و پایداری در اختیار مشترکان قرار دهیم.

وی افزود: با وجود آغاز پیک تابستان و افزایش درجه حرارت، خوشبختانه این شرکت جهت تامین برق پایدار تاکنون با مشکلی روبرو نبوده و هیچگونه قطعی برنامه ریزی شده ای در سطح استان اعمال نشده است.

لهونیان افزود: تاکنون برنامه‌ای مبنی بر خاموشی برنامه ریزی شده‌ای در دستور کار این شرکت قرار نگرفته و اگر قطعی یا خاموشی احتمالی در سطح استان وجود داشته، ناشی از حوادث طبیعی یا آسیب  به تجهیزات در حین برق رسانی بوده که در کمترین زمان ممکن با حضور واحدهای عملیات و اتفاقات برق (۱۲۱) مرتفع گردیده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای تیرماه جاری تاکنون بیشترین میزان برق مصرف شده در استان ۴۸۳ مگاوات(۵ تیرماه) بوده است، افزود: این در حالیست که میزان مصرف در مدت مشابه سال گذشته برابر با ۴۹۸ مگاوات بود که نشان از کاهش ۱۵ مگاواتی مصرف برق نسبت به سال گذشته دارد.

لهونیان این کاهش میزان مصرف را نتیجه همکاری مشترکان بخش های مختلف درسطح استان با اولویت مشترکان بخش صنایع و کشاورزی اعلام  کرد و اظهار داشت: وزات نیرو امسال با اتخاذ برنامه های تشویقی محور در نظر دارد تا مصرف برق را در بخش خانگی، اداری، تجاری، صنعتی و کشاورزی متناسب با تعاریف انجام شده کاهش دهند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تنها با هدف مدیریت بار در شبکه به صورت برنامه ای ونقطه ای  خاموشی های در بخش های صنایع و کشاورزی در قالب تفاهم نامه انجام می شود که در نهایت این برنامه ها منجر به مدیریت بار استان و جلوگیری از خاموشی های ناخواسته به مانند سال قبل می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان ضمن قدردانی از همکاری مشترکان کردستانی با این شرکت جهت استفاده بهینه از انرژی برق، گفت: مشترکان می توانند با کاهش و مدیریت مصرف برق بخصوص وسایل سرمایشی، خادمان خود را در صنعت برق استان جهت گذر از وضعیت پیک امسال یاری کنند.

image_pdfimage_print