تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۶ مرداد ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، پیش از خطبەهای نماز جمعه (۶مرداد) کە در مسجد جامع شهر سنندج برگزار شد، بر مدیریت مصرف بهینە برق تاکید کرد و گفت: باعنایت به افزایش کم سابقه دما و بە تبع آن افزایش قابل توجه بەکارگیری لوازم برقی سرمایشی از سوی مردم، نقش همیاری و مشارکت مشترکان جهت گذر از پیک سالجاری را بیش از پیش، لازم و ضروری است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان؛ هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ضمن عرض تسلیت بە مناسبت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی؛ بە چند پروژە فعال با پیشرفت فیزیکی بسیار خوب در سطح استان کردستان اشارە و اظهار کرد: یکی از پروژەهایی کە طی چند سال اخیر آغاز و طی چند ماە آتی بە بهرەبرداری می‌رسد و با اتمام این پروژە کل مشترکین روستایی و شهری بە نحوی از آن‌ منتفع می‌گردند، پایان شبکە سیمی و تبدیل آن بە کابل خودنگهدار است کە در حال حاضر بالغ بر ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشتە و امیدواریم تا چند ماە آیندە، شاهد برگزاری جشن حذف کامل شبکە سیمی از سراسر استان باشیم.

وی از استقرار کامل طرح تکخوانی کنتورهای برق روستایی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: تا پایان سال ۱۴۰۲ کلیە انشعابات روستاهای استان از حالت بازفروش خارج و بە مانند مشترکان شهری، بە تکخوانی تبدیل می‌شوند.

لهونیان هدف از اجرای این طرح را اجرای عدالت اجتماعی و بهرەمندی همە مشترکان روستایی از خدمات شرکت توزیع برق بە مانند مشترکین شهری همچون دریافت خدمات غیرحضوری، دریافت صورتحساب‌های دقیق و منطبق بر میزان مصرف و … برشمرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اجرای طرح بهارستان در سطح استان افزود: این طرح در طی دو سال اخیر در سطح استان آغاز و ظرف حدود دو سال آیندە بە پایان خواهد رسید.

لهونیان هدف از اجرای طرح بهارستان را اصلاح، بازسازی و تعویض کامل تجهیزات شبکە برق روستایی (اصلاح روشنایی معابر، رفع حریم، رفع ضعف ولتاژ، اصلاح شبکە هوایی، زمینی، تعویض تیرهای فرسودە و …) عنوان کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود بە اهمیت و لزوم مدیریت مصرف با هدف پایداری شبکە و تامین برق مطمئن برای مشترکین استان پرداخت و افزود: هرساله بستەهای تشویقی برای مشترکین کم مصرف از ۱۵ خرداد لغایت ۱۵ شهریور ماه اجرایی می‌شود.

لهونیان تصریح کرد: براساس پاداش صرفەجویی اعلام شدە در سال جاری چنانچە هر مشترک کم مصرف یا پرمصرف خانگی بە نسبت مدت مشابە سال گذشتە مصرف برق خود را کاهش دهد، بە ازای هر کیلو وات کاهش در مصرف برق،  تا ۲۰ برابر خرید انرژی، از شرکت‌ توزیع برق پاداش ریالی و نقدی از طریق قبوض برق مصرفی، دریافت می‌کند.

وی عنوان کرد: در ۴۵ روز اول از اجرای این طرح (از ۱۵ خرداد تا ۳۱ تیرماە سال جاری)  بیش از ۴۳ میلیارد ریال پاداش صرفەجویی از طریق صورتحساب‌های برق مصرفی صادرە برای ۱۳۸ هزار و ۸۱۵ مشترک خانگی کردستانی پرداخت شدە است.

وی اضافە کرد: همچنین طی ۴۵ روز باقیماندە از اجرای این طرح (اول مرداد تا ۱۵ شهریور) حداقل بە همان میزان نوبت اول، برای مشترکین کم مصرف، پاداش‌های نقدی از طریق صورتحساب‌های برق مصرفی، محاسبە و پرداخت خواهد شد.

لهونیان از برگزاری جشنوارە تجلیل از مشترکان کم مصرف کردستانی در نیمە دوم شهریور ماە خبر داد و گفت: در همین راستا بە مشترکین کم مصرف بخش‌های خانگی و تجاری هدایایی بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان در قالب کارت‌های هدیە ۳ میلیون تومانی و یا لوازم خانگی اهدا می‌شود.

وی در پایان ضمن تشکر از جامعە روحانیت استان از جملە امام جمعە شهر سنندج و مقامات ارشد استانی بە جهت همراهی و حمایت از پروژەها و برنامەهای این شرکت؛ از مشترکین بخش‌های خانگی و تجاری و همچنین مشترکین بخش اداری درخواست کرد؛ جهت کمک بە تداوم پایداری شبکە، با حذف مصارف غیر ضرور و مدیریت مصرف، این شرکت را در تامین پایدار برق کلیە مشترکان در فصل تابستان همچنان یاری و همراهی نمایند.

image_pdfimage_print