تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹
تاریخ بروزرسانی: ۱۹ شهریور ۱۳۹۹

مدیر توزیع برق شهرستان قروه از اجرای پروژه تبديل 14720 متر شبكه سيم مسی به كابل خودنگهدار روستاي مالوجه این شهرستان با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد و 907 میلیون ریال خبر داد

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان فرهاد میمنت آبادی در تشریح این خبر گفت: با احداث ۱۴۷۲۰متر شبکه کابل خودنگهدار روستایی در شهرستان قروه گامی دیگردرراستای کاهش تلفات انرژی و ساماندهی شبکه های توزیع برق روستایی و مهاجرت معکوس به روستاها در این شهرستان برداشته شد.

وی در ادامه اذعان داشت: عملیات اجرای تبدیل ۱۴۷۲۰ شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در روستای مالوجه با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۹۰۷ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

 وی در ادامه به برخی از مزایای عمده استفاده از کابل خود نگهدار در شبکه‌های هوایی توزیع برق اشاره کرد و گفت: کاهش انرژی توزیع نشده به مقدار قابل ملاحظه، کاهش تلفات با از بین رفتن جریان نشتی در درختان و تجهیزات، امکان زیباسازی مبلمان شهری و روستایی با مخفی کردن کابلهای خود نگهدار از انظار عمومی با عبور دادن کابل از روی دیوار و یا مخفی کردن آن در کانال های مخصوص، کاهش میزان استفاده های غیر مجاز از برق  نام برد.

وی در ادامه افزود: در مواردی که استفاده از خطوط با هادیهای لخت منجر به بروز حوادث گذرا می شود و یا اینکه رعایت حریم و سایر نکات فنی و ایمنی شبکه برق مقدور نیست استفاده از کابلهای خود نگهدار هوایی راه حل منطقی است. 

میمنت آبادی در پایان خاطرنشان کرد: تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار علاوه بر افزایش قابلیت اطمینان در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیاء خارجی، باعث کاهش انرژی توزیع نشده وکاهش  قطع برق  میشود.

image_pdfimage_print