تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹
تاریخ بروزرسانی: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹

معاونت برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از تبدیل بیش از دو کیلومتر کابل روغنی به حرارتی با اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عبید علی محمدی با اشاره به تبدیل کابل‌های روغنی به حرارتی، اظهار کرد: امسال تاکنون در شهرستان سنندج، دیواندره و بانه به دلیل فرسودگی ۲ کیلومتر کابل‌ روغنی به کابل‌ خشک(حرارتی) تبدیل‌شده‌ که برای اجرای این طرح ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی افزود: کابل‌های روغنی در شرایط رطوبت بالا، هوای خشک، دمای سرد و محیط آلوده مشکلاتی را به وجود می‌آورند که نیاز به سرویس، تعمیرات و نگهداری دوره‌ای و بازدیدهای مکرر دارند.

معاونت برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، بیان کرد: امکان اتصالی و ایجاد آتش‌سوزی و در نتیجه خاموشی طولانی مدت و همچنین آلودگی زیست محیطی و مسائل ایمنی از معایب استفاده از کابل روغنی نسبت به کابل‌های حرارتی است، لذا با توجه به برتری فنی، مسائل زیست محیطی، ایمنی، نگهداری و اقتصادی کابل های حرارتی نسبت به کابل های روغنی، تقریبا استفاده از کابل های روغنی و همچنین تولید آن ها منسوخ‌شده است.

علی محمدی با اشاره به مزایای کابل حرارتی، بیان کرد: کاهش خاموشی، کاهش انرژی توزیع نشده، کاهش قطعی‌های بی‌برنامه، قابل‌استفاده در تمام محیط و دما، افزایش پایداری شبکه، انعطاف‌پذیری و نصب سریع و  تلفات پایین آن نسبت به کابل‌های روغنی از مزایای دیگر استفاده از این کابل هاست که در مجموع می تواند نسبت به استاندارد سازی شبکه و ارتقاء میزان کیفیت خدمات دهی، موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا شرکت توزیع برق در نظر دارد در آینده ای نزدیک تمام کابل‌های روغنی فرسوده را شناسایی و از شبکه خارج کرده و آن را به کابل حرارتی تبدیل کند.

image_pdfimage_print