تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۲۱ تیر ۱۴۰۲

مدیر توزیع برق شهرستان بانە گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد از شبکە برق روستایی و شهری شهرستان بانە بە کابل خودنگهدار تبدیل شدە است.

بە گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، صلاح‌الدین قادری مدیر توزیع نیروی برق شهرستان بانە از ساماندهی شبکه برق محلات پرتردد و روستاهای شهرستان بانه خبر داد.

وی عنوان کرد: در راستای خدمت‌رسانی مطلوب و توسعه پایدار مناطق شهری نسبت به تعویض و جایگزینی قریب ۲٨ هزار و ۴۰۰ متر شبکه فرسوده سیمی به کابل خودنگهدار در محلات دامنه آربابا، شهرک جهاد، شهرک بهداشت، عثمان آباد، بلوارسردشت، گلشهر و محله فرمانداری و در بخش روستایی نیز ۴٨ هزار متر در روستاهای برده ره‌شه، مجسه، کندل، زرواوعلیا، خوری آباد، عباس آباد، بنه ژاژ، کانی برد، رشید قلعه، وزمله، نیزه رود، دشت گوره، کوخ مامو، کانی بناو، مازوانبند، دوله گویر، کانی چولکه، تاژان، گویل و چاکه‌سور اقدام شدە است.

قادری در ادامە سخنان خود با اشاره به اینکه در مجموع بیش از ۲۶۰ روستای برقدار در شهرستان بانه وجود دارد، گفت: با اجرای طرح تبدیل سیم به کابل در این روستاها در مجموع بیش از ۵۰۰ پایه تعویض و نوسازی شدند.

وی با اشاره به اینکه کل شبکه فشار ضعیف برق بانه بالغ بر ۶۵۰ کیلومتر است، تصریح کرد: عملیات تبدیل سیم به کابل در مناطق تحت پوشش این شهرستان بعضا از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بوده و در بعضی مناطق دیگر بەطور کامل و صددرصد انجام شده است.

مدیر توزیع برق بانه اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح در مجموع بیش از ۹۰ درصد از شبکه روستایی و شهری به کابل خودنگهدار تبدیل شده و برنامەریزی برای اجرای مراحل پایانی ۱۰ درصد باقیمانده نیز در دستور کار قرار دارد.

قادری در پایان گفت: از جمله مزایای عمده استفاده از کابل خودنگهدار در شبکه‌های هوایی توزیع برق، کاهش انرژی توزیع نشده، قابلیت اطمینان شبکه در مقابل سرقت توسط افرادسودجو و خاموشی‌های ناشی از آن، افزایش قابلیت اطمینان در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیا و همچنین افزایش ضریب ایمنی در هنگام کار برروی خطوط و کاهش خسارت‌ها و ضایعات ناشی از برق گرفتگی نام برد.

image_pdfimage_print