تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۳ اسفند ۱۴۰۲

“علی اکبر محرابیان” وزیر نیرو  طی تماس تلفنی با مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از تلاش های شبانه روزی و بی وقفه نیروهای اجرایی و عملیاتی و سایر عوامل نقش آفرین در مدیریت بحران اخیر، تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان؛ در پی بارش‌های سنگین برف و باران در روز های پایانی بهمن ماه که زمینه ساز رانش زمین و متعاقبا” وارد آمدن خسارت به تجهیزات شبکه ی برق چهار شهرستان سقز، بانه، مریوان و دیواندره و موجب قطع برق ۱۸۳  روستا گردید، وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت توانیر طی تماس های جداگانه ای با مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، در جریان آخرین وضعیت روستاهای درگیر با مشکلات ناشی از بارش های اخیر، قرار گرفتند.

در این تماس تلفنی، مقام عالی وزارت نیرو بر لزوم همکاری، همدلی و استفاده از مشارکت های مردمی و همچنین استفاده از ظرفیت استان های همجوار در روند برق دار کردن روستاها، تاکید کرد.

گفتنی است در این گفتگوی تلفنی “هیوا لهونیان” ضمن ارائه گزارش عملکرد چند روزه مدیریت بحران بی سابقه در سطح شبکه ی برق استان، فعالیت های صورت گرفته در زمینه ی کاهش مخاطرات، عادی سازی شرایط و تامین برق پایدار در اکثر مناطق روستایی از طریق احداث شبکه در شرایط نامساعد جوی و یا نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور، ارائه کرد که مجموعه اقدامات صورت گرفته مورد استقبال و تقدیر مقام عالی وزارت نیرو از مجموعه ی نیرو های عملیاتی و پشتیبانی این شرکت قرار گرفت.

“مصطفی رجبی مشهدی” مدیرعامل شرکت توانیر نیز در تماس جداگانه ای با مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در جریان آخرین وضعیت روستاهای دچار حادثه قرار گرفت.

در این گفتگو تلفنی، “هیوا لهونیان” نیز با ارائه گزارشی از آخرین اقدامات عملیات احیای شبکه برق روستایی مناطق دچار بحران، مسائل و مشکلات ناشی از بارش سنگین برف و باران و رانش زمین  اظهار داشت: در طول یک هفته ی اخیر با تلاش شبانه روزی و بی وقفه عوامل اجرایی و عملیاتی اقدامات لازم برای بهبود شرایط شبکه ی برق روستاها در مناطق کوهستانی و صعب العبور و برقدار کردن روستا صورت گرفته است.

لهونیان تصریح کرد: عوامل اجرایی و نیرو های عملیاتی بصورت مداوم و با بهره گیری از هه ی ظرفیت های استانی و فرا استانی در قالب ۶۰ اکیپ عملیاتی  در تلاش برای عادی سازی شرایط در همه ی مناطق کوهستانی و دور افتاده تا ساعات آتی هستند.

“مصطفی رجبی مشهدی” مدیر عامل شرکت توانیر از عوامل اجرایی و عملیاتی که در طول این مدت متعهدانه تلاش نمودند تا زمینه ی عادی سازی شرایط را برای هموطنان فراهم نمایند، تقدیر و تشکر کردند.

در همین خصوص استاندار کردستان نیز امروز پنج شنبه(۳ اسفند) با حضور در محل ستاد مدیریت بحران مستقر در مدیریت برق شهرستان سقز، در جریان گستردگی حوادث، رویدادها و اقدامات جهادی نیروهای عملیاتی برای عادی سازی شرایط، قرار گرفتند و از مجموع اقدامات صورت گرفته توسط نیروهای عملیاتی و ستاد مدیریت بحران تشکر کرد.

image_pdfimage_print