تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۲۹ آذر ۱۴۰۲

در راستای جلب رضایت مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، همه ی روستاهای تابعه ی امور  برق جنوب سنندج «تکخوانی» شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان؛ در حوزه ی امور برق جنوب سنندج حدود ۷۴ روستا از شبکه برق بهره مند هستند که در طول چند سال گذشته صورتحساب های برق مصرفی ۶۲ روستا تبدیل به تکخوانی شد که در قالب یک برنامه مدون اکنون همه ی روستاهای امور برق جنوب از حالت بازفروش خارج و تبدیل به تکخوانی شدند.

” اسعد خالدی” مدیر امور توزیع برق جنوب سنندج کل انشعاب های تکخوانی شده در سال جاری را ۴۱۰۰ انشعاب اعلام کرد و گفت: با هدف جلب رضایت مشترکین و اجرای عدالت مالی در صورتحساب های صادره و بهره مندی روستاییان از شفافیت مالی صورتحساب ها، در سال جاری نیز  ۱۲ روستای تابعه برق جنوب با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال تبدیل به طرح تکخوانی اضافه  گردید و برجمع ۶۲ روستای تکخوانی شده ی قبلی، اضافه گردید.

خالدی  اهدف دیگر اجرای این طرح را سهولت دریافت صورتحساب مصرفی مشترکین دانست و گفت: با این اقدام مشکلات مربوط به قرائت کنتورهای مادر در روستاهای بازفروش و تطبیق آنها با کنتورهای فرعی منازل و اماکن که در موارد اندکی، زمینه ساز اختلاف میزان مصرفی مشترکین باکارکرد کنتورهای مادر و همچنین ایجاد نارضایتی بین اهالی روستاها را فراهم میکرد برطرف گردید و از طرف دیگر، با این اقدام زمینه شفافیت در مطالبات مشترکین، حذف انشعابات غیر مجاز و ایجاد عدالت اجتماعی در سطح روستا فراهم گردید.

در سیستم بازفروش، از طریق کنتورهای مادر منصوبه در روستا که توسط نماینده دهیاری یا شورای روستا قرائت میگردید و میزان برق مصرفی هر یک از مشترکین و صورتحساب های پرداختی آنان اعلام می شد، اما در سیستم تکخوانی، هر مشترک اکنون یک کنتور جداگانه دارد و به صورت مجزا نسبت به قرائت کنتور و صدور صورتحساب و متعاقبا ارسال پیامکی آن ها اقدام می شود.

لازم به ذکر است؛ با اجرای این طرح، روستاییان نیز میتوانند بالغ بر ۳۲ خدمات خود را به صورت غیرحضوری و در بستر اپلیکیشن “برق من” دریافت نمایند.

image_pdfimage_print