تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۵ مهر ۱۴۰۲

 مدیر توزیع برق شهرستان بانه گفت: تاکنون کنتور برق ۸۰ روستا در شهرستان بانه معادل ۶۰ درصد تعداد کل انشعابات برق روستاهای این شهرستان تکخوانی شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، صلاح الدین قادری مدیر توزیع برق شهرستان بانه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، طرح تکخوانی کنتورهای برق در ۲۱ روستای شهرستان بانه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۷۸ میلیون تومان به مرحله اجرا درآمد.

وی تعداد روستاهای این شهرستان را ۲۶۶ روستا خواند و افزود: از ابتدای اجرای طرح تکخوانی کنتور برق روستاها در شهرستان بانه، کنتور برق ۸۰ روستا معادل ۶۰ درصد تعداد کل انشعابات برق روستاهای این شهرستان تکخوانی و از حالت باز فروش خارج شده است.

قادری اظهار کرد: با این اقدام در مجموع کنتور برق ۸ هزار مشترک در شهرستان بانه از حالت بازفروش خارج و مشترکین از مزایای آن بهره مند شده اند.

مدیر توزیع برق شهرستان بانه در ادامه با تاکید بر اینکه اصلاح و بهسازی شبکه، قبل از تکخوانی کنتور برق روستایی یک نیاز ضروری است، خاطر نشان کرد: قبل از انجام تکخوانی نمودن کنتورها، نسبت به اصلاح شبکه و تعویض کنتورهای معیوب اقدام شود.

وی هدف از اجرای این طرح را رضایت مندی مشترکین روستایی و شفافیت و سهولت دریافت قبض مشترکین دانست و گفت: برنامه داریم تا پایان سال ۱۴۰۳ تمام کنتور های برق روستاهای باقیمانده این شهرستان به طور کامل از حالت بازفروش خارج شود.

در سیستم بازفروش ، کنتور مادر برای روستا نصب شده و مامور شرکت توزیع از طریق همان کنتور میزان برق مصرفی مشترکان و هزینه پرداختی را اعلام می کرد، اما در سیستم تکخوانی ، هرمشترک یک کنتور جداگانه دارد و به صورت جداگانه نسبت به قرائت کنتور و چاپ قبض آن ها اقدام می شود.

image_pdfimage_print