تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۱۱ شهریور ۱۴۰۲

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان از احداث یک خط جدید به منظور تفکیک بزرگترین فیدر غرب کشور( فیدرچناره) بطول ۴۰۰ کیلومتر و تبدیل آن به دو فیدر کوماسی و سرشیو با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان؛ عبداله آذری مدیر توزیع برق شهرستان مریوان اظهار داشت: خط جدید بزرگترین فیدر غرب کشور ( فیدرچناره)، به منظور تفکیک فیدر ۴۰۰ کیلومتری و تبدیل آن به دو فیدر کوماسی و سرشیو ، با هدف تعدیل بار فیدرها و استفاده از ظرفیت تعدیل شده جهت کاهش بار فیدرهای مجاور احداث شد.

وی افزود: دو فیدر جدید هرکدام بطول ۲۰۰ کیلومتر از پست مریوان ۲ ( ورودی جاده مریوان سنندج) آغاز و تمامی روستاهای بخش کوماسی و سرشیو را پوشش می دهد.

آذری با تاکید براینکه این طرح با تغییرات محل اولیه به جهت نامناسب بودن مسیر پیشنهادی که در معرض رانش بود ، در بهترین مسیر ممکن اجرا و به بهره برداری رسید، افزود: برای اجرای آن بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان در پایان به ضرورت ایجاد این خطوط اشاره کرد و  گفت: این اقدام علاوه بر ایجاد خطوط جدید تغذیه در این مسیر، می تواند برقرسانی به واحدهای صنعتی ، کشاورزی و مسکونی را نیز تسهیل بخشد و در نهایت تلفات شبکه را کاهش دهد.

لازم به ذکر است با اجرای این طرح قریب به ۲۰۰۰ مشترک روستایی از فیدر جدید تغذیه می شوند.

image_pdfimage_print