تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۸ شهریور ۱۴۰۲

مدیر توزیع برق شهرستان بیجار گفت : پروژه ی برق رسانی به روستای نعمت آبادعلیا با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

 به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان؛ هادی محمد مرادیان مدیر توزیع برق شهرستان بیجار اظهار داشت: باهدف توسعه زیر ساختهای مرتبط با شبکه برق و تسریع در مهاجرت معکوس به روستاها ، پروژه ی برق رسانی به روستای نعمت آبادعلیا درشهرستان بیجار با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی با تاکید بر اینکه تامین برق به‌ عنوان اساسی ترین خدمت زیربنایی در روند تولیدات محصولات کشاورزی و دامداری روستائیان تاثیر به سزایی دارد ، افزود: تأمین برق این روستا به دلیل سکونت فصلی اهالی آن در سنوات گذشته، از طریق پنل های خورشیدی تأمین می شد لذا درسال جاری به دلیل افزایش جمعیت و مهاجرت معکوس، پروژه اتصال این روستا به شبکه سراسری برق در دستور کار قرار گرفت.

مرادیان از صرف هزینه ای بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات برق رسانی روستایی شرکت توانیر برای این پروژه خبر داد و گفت: احداث ۵۰۰۰ متر خط فشار متوسط هوایی ، ۳۶۰ متر خط فشار ضعیف هوایی و نصب و راه اندازی یک دستگاه پست هوایی ۲۵ کیلو ولت آمپر و ۹۷ اصله پایه بتونی از جمله اقدامات انجام شده برای افتتاح پروژه مذکور بوده است.

مدیر توزیع برق شهرستان بیجار در پایان با اشاره به اینکه روستائیان سهم اصلی را در زمینه تولید محصولات کشاورزی و دامی بر عهده دارند ، بر لزوم اجرای پروژه ها و طرح های سرمایه‌گذاری در روستاهای کم ‌برخوردار تاکید کرد .

روستای نعمت آبادعلیا با فاصله ۱۰ کیلومتری از مرکز شهرستان بیجار قرار دارد و درحال حاضر ۹ خانوار در این روستا سکونت دارند.

گفتنی است در شهرستان بیجار ۲۴۸ روستا وجود دارد که ۱۰۰ درصد آن به شبکه سراسری برق متصل است.

image_pdfimage_print