تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
تاریخ بروزرسانی: ۳ اسفند ۱۴۰۱

مدیر توزیع برق شهرستان دیواندره از اصلاح و بهسازی شبکه برق ۱۵۵ روستای این شهرستان (معادل ۸۳ کل روستاها) خبر داد و گفت: از این تعداد اصلاح شبکه برق ۷۲ روستا در سال جاری انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، عطاالله میرزایی مدیر توزیع برق شهرستان دیواندره گفت: طول شبکه فشارضعیف در شهرستان دیواندره ۵۲۹ کیلومتراست که ۴۰۶ کیلومترآن در نواحی روستایی و ۱۲۳ کیلومتر آن نیزمربوط به مناطق شهری است.

وی با تاکید بر اینکه بخش شهری شهرستان دیواندره خرداد ماه سال ۱۴۰۰ عاری از شبکه سیم مسی شد، افزود: در بخش روستایی نیز از مجموع ۱۸۷ روستای واقع در این شهرستان تاکنون شبکه برق ۱۵۵ روستا معادل ۸۳ درصد، به طور کامل اصلاح و تبدیل به کابل خودنگهدار شده که ۷۲ روستای آن در سال جاری انجام شده است.

میرزایی حجم شبکه تبدیل شده به کابل خودنگهدار در روستاهای این شهرستان را ۱۵۵ کیلومتر عنوان کرد و اظهارداشت: در مجموع امسال برای اتمکام طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در روستاهای این شهرستان قریب به ۲۶ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

مدیر توزیع برق شهرستان دیواندره در پایان اظهار داشت: اجرای پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار با هدف کاهش تلفات انرژی الکتریکی، افزایش ضریب پایداری خطوط برقرسانی، پیشگیری از سرقت شبکه و انرژی، اصلاح آرایش شبکه و زیبا سازی مبلمان شهری صورت گرفته است.

در حال حاضر بیش از ۳۴ هزار مشترک  در شهرستان دیواندره از برق مطمئن و پایدار بهره مند هستند.

image_pdfimage_print