تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۱۱ تیر ۱۴۰۲

مدیر توزیع برق شهرستان بیجار از پایان “طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار” در بخش شهری شهرستان بیجار خبر داد و گفت: با اتمام این طرح، شبکه برق بیش از ۲۹ هزار مشترک شهری اصلاح و بازمهندسی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هادی محمدمرادیان مدیر توزیع برق شهرستان بیجار از اتمام “طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار” در این شهر خبر داد و گفت: طول شبکه فشار ضعیف هوایی شهر بیجار ۱۳۰ کیلومتر است که با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۹۵ میلیارد ریال اصلاح و به طور کامل بازمهندسی شد.

محمدمرادیان با تاکید بر اینکه روند اجرای “طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار” در سطح روستاهای تابعه شهرستان بیجار همچنان تداوم دارد، افزود: اجرای این طرح علاوه بر افزایش پایداری شبکه و مقابله با پدیده شوم سرقت، منجر به افزایش طول عمر شبکه، آمادگی بیشتر برای بحران های احتمالی، افزایش ضریب ایمنی برای مشترکان و همچنین ایجاد مبلمان مناسب شهری نیز خواهد شد.

مدیر توزیع برق شهرستان بیجار خاطر نشان کرد: در راستای اجرای این طرح، ۱۵۰ اصله پایه بتونی جدید به منظور نوسازی پایه های فرسوده و ۸۰ پایه بتونی در راستای رفع حریم منازل مسکونی و معابر سطح شهر بیجار نصب و به شبکه سراسری برق متصل گردید.

وی با تاکید بر اینکه شبکه فشار ضعیف سایر شهرهای شهرستان بیجار از جمله شهرهای بابارشانی، توپ آغاج، پیرتاج و حسن آباد یاسوکند طی دو سال گذشته اصلاح و عاری از شبکه سیم مسی شده، اظهار داشت: درحال حاضر قریب به ۴۵ هزار و ۷۳۲ مشترک بیجاری دربخش های مختلف خانگی، اداری، تجاری، صنعتی و کشاورزی از خدمات این شرکت بهره مند هستند که با اتمام این پروژه در سطح کل شهرستان، شبکه برق این تعداد مشترک به طور کامل بهسازی و بازمهندسی می شود.

محمدمرادیان در پایان با اشاره به اینکه مجموع طول شبکه فشار ضعیف هوایی در شهرستان بیجار ۵۶۰ کیلومتر است، ابراز امیدواری کرد که از این میزان تنها ۷۵ کیلومتر شبکه سیم مسی در بخش روستایی این شهرستان باقی مانده که حداکثر تا پایان سال جاری آن هم به طور کامل به کابل خود نگهدار تبدیل خواهد شد.

شایان ذکر است اکنون “طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار” در استان از پیشرفت ۹۰ درصدی برخوردار است.

image_pdfimage_print