تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۴۰۱
تاریخ بروزرسانی: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از طراحی، ساخت و تست موفقیت آمیز پایه های بتنی نوین پیش تنیده گرد با بکارگیری میلگرد آج دار “GFRP” و ژل سیلیکافیوم الیاف دار برای اولین بار در سطح کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، فاتح عبدی معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با تاکید بر اینکه شبکه های توزیع برق به عنوان پیشانی صنعت برق بیشترین وظیفه را نسبت به سایر بخش های تولید و انتقال به خود اختصاص داده است، گفت: در همین راستا پایه ها به عنوان یکی از پارامترهای اساسی در طراحی محاسبات مکانیکی، بستر مناسب جهت استقرار سایر تجهیزات در شرایط آب و هوایی مختلف را برعهده دارند.

وی افزود: میلگرد و بتن یکی از پرمصرف ترین مصالح ساختمانی در صنعت ساختمان و بناهای صنعتی از جمله خطوط توزیع برق بوده که توجه به کیفیت آن ضروری و امری حیاتی است.

عبدی در ادامه با تاکید بر اینکه مصرف بالا و روزافزون بتن در احداث ابنیه و شبکه های توزیع برق، لزوم توجه به دوام آن را مشخص می کند، افزود: در همین راستا فرآیند طراحی، ساخت و تست موفقیت آمیز پایه های بتنی نوین پیش تنیده گرد با بکارگیری میلگرد آج دار “GFRP” و ژل سیلیکافیوم الیاف دار در سطح شرکت انجام شد.

وی افزود: به دنبال انجام یکسری مطالعات و تحقیقات توسط مهندس وریا زندی  از همکاران دفتر مهندسی و نظارت شرکت در طول سنوات گذشته و اخذ بازخورد و تحلیل وضعیت موجود کارگاه های تولیدی پایه بتنی مسلح چهارگوش و پیش تنیده گرد منجر به طراحی” پایه های بتنی نوین پیش تنیده گرد با بکاری گیری میلگرد آج دار”GFRP” و ژل سیلیکافیوم الیاف دار در راستای جایگزین نمودن بافت آراماتور فولادی ، بتن معمولی با تمرکز بر افزایش طول عمر مفید استراکچرشبکه های توزیع برق و تحقق اهداف تعیین شده در سیاست های توسعه پایدار کشور گردید.

عبدی افزود: میلگردهای آج دارشیشه، مصالحی کامپوزیتی هستند که از ترکیب الیاف شیشه و رزین پلیمری پلی استر ساخته می شود که با مقاومت کششی بالا و مقاوم در برابر خوردگی تقویت کننده مناسب خمشی و برشی در اجزای بتنی و مقاومت و سختی اضافی را برای بتن و حتی سایر مصالح نظیر ماتریس ها فراهم می کند.

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان اظهار داشت: استفاده از ژل سیلیکافیوم راه حلی است که امروزه به منظور رسیدن به بتنی ویژه  و با کیفیت بالاتر مطرح می باشد.

image_pdfimage_print