تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱
تاریخ بروزرسانی: ۲۹ تیر ۱۴۰۱

مدیر امور برق شمال سنندج از اتمام اجرای طرح بهارستان در ۳۶ روستای مورد هدف این امور خبر داد و افزود: برای اتمام طرح بهارستان در این تعداد روستا، تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، محمدآزادحسینی مدیر امور برق شمال سنندج گفت: از ابتدای اجرای طرح بهارستان در استان تاکنون از ۴۲ روستای مورد هدف در این امور، شبکه توزیع برق ۳۶ روستا به طور کامل اصلاح و بهسازی شده است.

وی افزود: در مجموع برای اجرای طرح بهارستان در امور برق شمال سنندج تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

وی با اشاره به اینکه شبکه ۶ روستای باقی مانده جهت اجرای این طرح، تا پایان سال جاری اصلاح و بهسازی می شود، افزود: کل شبکه توزیع برق امور برق شمال سنندج در بخش شهری به طور کامل اصلاح شده و مقرر است شبکه بخش روستایی نیز تا پایان سال اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شود.

مدیربرق شمال سنندج درادامه با اشاره به اینکه طرح بهارستان از مهمترین طرح های تقویت زیرساخت در روستاها به شمار می رود، اضافه کرد: توسعه، اصلاح و تقویت شبکه  برق به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت های روستایی منجر به رونق گرفتن بخش تولید، کشاورزی و دامداری و در نهایت مهاجرت معکوس به روستاها خواهد بود.

حسینی اظهار داشت: جابجایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تأمین ولتاژ مطمئن مشترکین روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستاها، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستاهای مشمول طرح و توسعه شبکه و تأمین برق متقاضیان جدید انشعاب از مهمترین اهداف اجرای طرح بهارستان است.

وی در پایان اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح کاهش خاموشی های احتمال، رفع حریم تاسیسات برقرسانی، جلوگیری ازبروز حوادث، رفع افت ولتاژ احتمالی ، کاهش تلفات و بهبودآرایش شبکه است.

image_pdfimage_print