تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۳ آبان ۱۴۰۲

مدیر توزیع برق شهرستان سقز از اتمام طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در بخش شهری شهرستان سقز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، عبداله ابراهیمی اظهار کرد: با اتمام اجرای طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در بخش شهری شهرستان سقز، کل شبکه فشار ضعیف شهر به طول ۲۱۰ کیلومترعاری از شبکه سیم مسی شد.

مدیر توزیع برق شهرستان سقز با تاکید بر اینکه با اتمام این طرح در بخش شهری این شهرستان، شبکه فشار ضعیف ۹۲ هزار مشترک به کابل خود نگهدار تبدیل شده است، افزود: اجرای این طرح، علاوه بر مقابله با پدیده سرقت و افزایش ایمنی و عایق نمودن شبکه، منجر به افزایش ضریب ایمنی برای مشترکان و پایداری شبکه نیز گردیده است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای ۲۱۰ کیلومتر تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در بخش شهری بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: طول شبکه فشار ضعیف بخش روستایی این شهرستان نیز ۲۶۰ کیلومتر است که تاکنون ۲۱۳ کیلومتر از آن به کابل خود نگهدار تبدیل و به طور کامل اصلاح و بازمهندسی شده است.

ابراهیمی تاکید کرد: با اتمام این طرح در بخش شهری، متمرکز سازی نیرو ها به شکل ویژه در بخش روستایی صورت گرفته و این بخش نیز تا روز های آتی به اتمام خواهد رسید.

وی در پایان با بیان اینکه کابل های خودنگهدار از نوع آلومنیوم روکش دار هستند، یادآور شد: استفاده از این کابل در شبکه فشار ضعیف برق علاوه بر افزایش ضریب ایمنی و کمک به پایداری شبکه در شرایط آب و هوایی سخت، مبلمان مناسبی را نیز در شهرها و روستاها ایجاد می کند.

لازم به ذکر است اجرای طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در استان از پیشرفت قریب به ۱۰۰ درصدی برخوردار است و مقرر است همزمان با سفر قریب الوقوع رییس جمهور و هیئت دولت به استان کردستان، این پروژه به طور  کامل به بهره برداری برسد.

image_pdfimage_print