تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲

طرح تولید برق خورشیدی ویژه مدد جویان کمیته امداد
مدیر توزیع برق شهرستان بانه از نصب تعدادی دستگاه نیروگاه خورشیدی(فتوولتاییک) ۵ کیلوواتی بر پشت بام خانه ی مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) خبرداد.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان صلاح الدین قادری مدیر توزیع برق شهرستان بانه بابیان اینکه راه اندازی هر سامانه خورشیدی ۵ کیلو واتی حدود ۱۴۰ میلیون تومان هزینه در بردارد، گفت: با همکاری کمیته امداد امام(ره) و پرداخت تسهیلات از سوی این نهاد مردمی با همکاری بانک های سطح استان، تعدادی نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۵ کیلووات ویژه مدد جویان کم برخوردار بخش خانگی، در این شهرستان نصب و راه اندازی گردید.

وی افزود: این اقدام در راستای طرح “برکت آفتاب” با هدف کمک به خود کفایی مدد جویان و توسعه انرژی های پاک و پیش گیری از آلودگی های زیست محیطی انجام پذیرفت. قادری اضافه کرد: برق تولیدی این نیروگاه‌ها بصورت تضمینی در مدت ۲۰ سال خریداری میشود و باز پرداخت تسهیلات از محل در آمد این نیروگاه است و مدد جویان پس از نصب و اتصال به شبکه توزیع برق در فاصله ی هر دو ماه یکبار بر اساس نرخ و تعرفه آزاد، میزان برق تولیدی خود را که وارد شبکه نموده اند محاسبه و از طریق حساب بانکی دریافت خواهند کرد؛ تا علاوه بر مزایای مترتب، از در آمد ثابت هر دو ماه یکبار برخوردار گردند و زمینه ساز توانمند سازی خانواده های تحت حمایت کمیته امداد گردند.
وی در پایان با تاکید بر نقش مطلوب انرژی های تجدید پذیر در کاهش مصرف انرژی های فسیلی و حفظ محیط زیست گفت: توسعه این انرژی ها ضمن توجیه فنی، اقتصادی و رونق کسب و کار، موجب کاهش گازهای گلخانه ای، تلفات و اصلاح ولتاژ شبکه و پدافند غیرعامل خواهد شد.

لازم به ذکر است اجرای این طرح در سطح مدیریت برق شهرستان های تابعه این شرکت فعال بوده و مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد(ر ه) می توانند از این ظرفیت و فرصت ایجاد شده بهره مند گردند.

image_pdfimage_print