تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
تاریخ بروزرسانی: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱

مدیر توزیع برق شهرستان دیواندره گفت: ائمه جمعه و جماعات می توانند در تبیین فرهنگ مدیریت مصرف در بین مردم  نقش محوری داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، عطاالله میرزایی مدیر توزیع برق شهرستان دیواندره  در نشست با علماء این شهرستان بر نقش علماء و ائمه جماعات دراشاعه فرهنگ مدیریت مصرف انرژی تاکید کرد.

وی افزود: علماء و ائمه جماعات با در دست داشتن تریبون های مردمی و سخنرانی در نماز جمعه و جماعات می توانند با ارائه نکات و توصیه های لازم در جهت رعایت نکات ایمنی و مصرف کمک شایانی به شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان کنند.

میرزایی با بیان اینکه مدیریت مصرف به معنای عدم مصرف نیست بلکه بهینه و در زمان مناسب مصرف کردن است، افزود: استفاده نکردن از لوازم پرمصرف درساعات پیک، خاموش کردن لامپ های اضافی، استفاده از نور طبیعی سایبان مناسب و سرویس کاری کولرهای آبی نکات ساده اما مهمی است که با رعایت آن می توان یاریگر صنعت برق بود.

وی با اشاره به پایش مصرف برق ادارات و سازمان ها در پیک برق، اظهارداشت: درسال جاری ممیزی و پایش مساجد و حسینیه ها هم دربرنامه بوده که ائمه جماعات و هیئت امنای اماکن مذهبی میتواند در رعایت الگوی مصرف و اشاعه فرهنگ مصرف بهینه وایمن برق درجامعه یاریگر این شرکت باشند.

درادامه این نشست، علماء با اشاره به این که آیات فراوانی از قران کریم درمورد صرفه جویی و اسراف نکردن در قرآن کریم آمده است، تاکید کردند: در نتیجه همه ما باید به عنوان پیروان دین اسلام و قرآن از این نکات بهره گرفته و آن را در زندگی عملی کنیم.

در پایان این نشست حاضرین بر گسترش همکاری  فی ما بین در جهت اشاعه فرهنگ مدریت مصرف برق و استفاده از مبلغین اوقاف، چاپ بروشور با موضوع مدیریت مصرف و همچنین نصب بند در سطح شهر و روستا تاکید کردند.

image_pdfimage_print