تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۱۷ دی ۱۴۰۲

مدیر توزیع برق شهرستان بیجار از احداث ۲۷۰۰ متر کابل فاصله دار فشار متوسط بمنظور به مدار آمدن «فیدر سوم شهری» در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان؛ هادی محمد مرادیان مدیر توزیع برق شهرستان بیجار با اعلام این خبر گفت: با هدف به مدار آمدن «فیدر سوم» شهری بیجار، احداث ۲۷۰۰ متر کابل فاصله دار فشار متوسط، در خیابان های شهید الماسیه و مدرس بیجار با اعتبار بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال به انجام رسید.

مرادیان  با اشاره به اصلاح و جابجایی شبکه ی برق در خیابان های شهید الماسیه و مدرس خاطرنشان کرد: در راستای توسعه شبکه برق این نواحی در سال جاری، پروژه اصلاح و جابجایی ۱۲۰۰ متر کابل فاصله دار ۴ مداره اجرایی شد و همچنین ۴ دستگاه  پست هوایی عمومی به طور کامل اصلاح و شبکه ۲۰ کیلو ولت هوایی نیز منطبق با آرایش آن جابجا شد.

رییس برق شهرستان بیجار اظهار داشت:  ایجاد پروژه ی فیدر سوم شهری،  با هدف  صیانت از حریم تاسیسات الکتریکی و کاهش حوادث ناشی از نقض حریم شبکه برق رسانی، حفظ و آرایش شبکه های توزیع برق این مناطق و همچنین رفع کانون های مخاطره آمیز؛ خط فاصله دار ۴ مداره به متراژ ۱۵۰۰ متر در بلوار الغدیر با اعتبار ده میلیارد ریال از منابع داخلی این شرکت در سال گذشته احداث شده بود.

این مقام مسئول هدف از اجرای پروژه های رفع حریم را ایمن سازی شبکه عنوان کرد و گفت: در راستای پیشگیری از خطرات برق گرفتگی  و پایداری شبکه  در سال جاری پروژه های رفع حریم و بهبود افت ولتاژ  در دست اقدام است.

لازم به ذکر است به دلیل قدیمی بودن بافت شهری و واقع شدن آنها در حریم  شبکه برق،  ساکنین این محلات مدتها در شرایط مخاطره آمیز جانی و مالی بودند که با اجرای این طرح مشکلات این محلات رفع شد و اکنون زمینه ی به مدار آمدن فیدر سوم شهری فراهم شده است.

 

image_pdfimage_print