تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹
تاریخ بروزرسانی: ۷ مهر ۱۳۹۹

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق استان کردستان از اجرای عملیات مانور تعمیرات جهادی این شرکت در راستای حفظ و نگهداری شبکه 20 کیلوولت خبرداد

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان جواد اکبرآبادی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ در تشریح این خبر گفت:اجرای مانور تعمیرات جهادی بر روی دو فیدرنظام پور و شفق شهرستان قروه به منظور افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه های توزیع برق و کاهش خاموشی های ناخواسته ،آمادگی گروه های اجرایی جهت مواجهه با بحرانهای مختلف بر اساس کوهستانی بودن مناطق و شرایط نامساعد جوی و از طرفی تقویت ظرفیت های بالقوه شرکت، ایمن سازی شبکه برای شهروندان و رفع کانونهای خطر، شناسایی نقاط قابل بهبود مطابق با دستورالعمل مانور تعمیرات جهادی برروی دو فیدر مذکور عملیاتی گردید.

وی در ادامه اذعان داشت:براساس بازدیدهای مکرر برروی دو فیدر نظام پور و شفق و شناسایی نقاط قابل بهبود ، سناریوی انجام تعمیرات بر روی خطوط ۲۰ کیلوولت فیدرهای فوق در شهرستان قروه تهیه و عملیاتی گردید.

اکبرآبادی با اشاره به اینکه شهرستان قروه اولین نقطه برای تعمیرات فیدرها انتخاب‌شده است، افزود: در شهرستان‌های قروه، بیجار، کامیاران ،سنندج و دهگلان با حضور هشت‌تا ۱۲ اکیپ عملیاتی و تجهیزات فنی مناسب اقدام به مانور جهادی در راستای افزایش پایداری شبکه انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود:فیدر نظام پور با طول خط ۹۰ کیلومتر روستا های تازه آبادو جامه شوران و قلعه لان،پیر باباعلی ، کریم آباد وفیدر شفق  با طول خط ۷۰ کیلومترتعداد ۴ روستای کاظم اباد ،کبودخانی،قام لو ، معصوم آباد و تعدادی واحد تولیدی و صنعتی را برقرسانی می کنندکه،به دلیل فرسوده شدن تجهیزات شبکه وبه منظور افزایش پایداری شبکه برق ، این شرکت اقدام به بازسازی  و نوسازی این شبکه ها می‌نماید.

اکبرآبادی در ادامه خاطرنشان کرد:با توجه به سناریوی تهیه شده مقرر شد در یوم جاری ۹ تا۱۲ گروه اجرایی در طول مسیر برای۱۶۰ کیلومتری تعیین شده ،اقدام به اصلاح و بهسازی شبکه نمایند.

وی در رابطه با برقراری محیطی ایمن در زمان کار برروی شبکه یادآورشد: طبق سناریو ، یک دستگاه آمبولانس از هلال احمر در محل مستقر و فرکانس سازمانهای امدادی نیز بر روی تمامی بی سیم ها و بی   سیم اتاق فرمان اعمال شده و فعال بوده و ۱ اکیپ ایمنی مجهز با کپسول آتش نشانی در محل مستقر میباشد.

اکبرآبادی در پایان خاطرنشان کرد: برای بهبود شاخص‌ ها و تداوم جریان برق نیازمند نگهداری مستمر از شبکه هستیم تا در صورت خطا و بروز خطا و مشکل در هرنقطه ای از شبکه توزیع نیروی برق در شرایط بروز بلایای طبیعی و شرایط نامساعد جوی و آب و هوایی ،آمادگی لازم ایجاد شده باشد.

image_pdfimage_print