تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۲۰ آذر ۱۴۰۲

اولین مانور تمرینی آموزشی صنعت آب و برق منطقه شمال غرب کشور با رویکرد ”بارش شدید باران” و ”ایجاد سیلاب” به میزبانی سنندج برگزار می شود.

به گزارش شورای اطلاع رسانی صنعت آب و برق استان کردستان؛ ”هیوا لهونیان” سخنگوی مانور تمرینی_ آموزشی مناطق ششگانه کشور ”منطقه شمال غرب” اظهار کرد: این مانور برای آمادگی مقابله با حوادث غیرمترقبه در مناطق ششگانه کشور (منطقه شمال غرب) با هماهنگی و همکاری شرکت‌های صنعت آب و برق شمال غرب کشور، در تاریخ ۲۲ آذر با حضور نمایندگان وزارت نیرو، استانداری کردستان و شرکت های مادر تخصصی با اعلام ستاد فرماندهی مانور آغاز می شود.

سخنگوی مانور تمرینی_ آموزشی مناطق ششگانه کشور “منطقه شمال غرب” تصریح کرد: سناریوی این مانور براساس بارش شدید باران، جاری شدن سیل و آلوده شدن آب های شرب و حریق در مخازن سوختی نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج، تدوین و اجرا می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در تشریح این خبر اظهار داشت: این مانور با پیش بینی سیل اجرا می‌گردد، اکیپ های عملیاتی و اجرایی از نیروهای صنعت آب و برق استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و زنجان در این مانور مشارکت خواهند داشت.

وی با اشاره به اهداف مهم این مانور بیان کرد: ارتقای سطح آمادگی و تمرینی در شرایط بحران در مواجهه با بلایای طبیعی، اصلاح و مقاوم‌سازی شبکه و افزایش قابلیت اطمینان از مهمترین اهداف برگزاری این مانور عملیاتی است به نحوی که در مواقع بحرانی و اضطراری از استان‌های معین (شمال غرب کشور) برای همکاری و مهار بحران های احتمالی در استان کردستان، استفاده گردد.

لهونیان با بیان اینکه صنعت آب و برق کردستان آمادگی لازم در برابر مخاطرات مختلف را دارد، افزود: به منظور اثربخشی مانورها، کمیته ارزیابی متشکل از همکاران وزارت نیرو، شرکت‌های مادرتخصصی تشکیل می‌گردد که زوایای اجرای این مانور را کاملا رصد و صحت‌سنجی می‌کنند.

این مقام مسئول افزود: برای اجرای صحیح این مانور، هفت کمیته متشکل از؛ کمیته های عملیاتی، اطلاع‌رسانی، برنامه‌ریزی، پشتیبانی، امنیت، انفورماتیک و ایمنی، تشکیل و از ظرفیت سازمان هایی همچون: آتش نشانی، هلال احمر، راهداری، اورژانس، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی نیز استفاده می گردد.

image_pdfimage_print