تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
تاریخ بروزرسانی: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از فرمانده و پرسنل انتظامی استان با حضور استاندار و جمعی از مدیران استانی تقدیر کرد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در چهارمین نشست مبارزه با سرقت با حضوراستاندار کردستان ،فرمانده  انتظامی استان  ودیگر مدیران دستگاههاوفرماندهان انتظامی از زحمات و تلاش فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی در پیشگیری از سرقت و کشف تجهیزات برق قدردانی کرد و افزود:

نیروی انتظامی استان کردستان همواره به صورت شبانه روزی برای ایجاد امنیت و آرامش در سطح جامعه تلاش می کنند که جای بسی تقدیر دارد که همیشه همراه مجموعه شرکت توزیع نیروی برق کردستان و دستگاهها و سازمانهای دیگر بوده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان درتشریح این خبر  از طرح تبدیل سیم های مسی به کابل خودنگهدار به عنوان اقدامات و پیگیری های بسزا و قابل توجه این شرکت در راستای مقابله و پیشگیری با پدیده مذموم سرقت انرژی و تجهیزات شبکه و همچنین حذف انشعابات غیر مجاز اشاره کرد و افزود: متاسفانه سرقت سیم مسی سالیانه موجب خسارت زیادی به سرمایه ملی استان و کشور می شود که البته مشکل اصلی خاموشی ناخواسته ای است که به مردم تحمیل می نماید.
لهونیان با اشاره به وسعت شبکه برق دراستان خاطرنشان ساخت: شبکه توزیع فشار ضعیف برق استان کردستان به طول ۶۰۰۰ هزار کیلومتر، یکی از بزرگترین شبکه های توزیع در سطح کشور بوده که پوشش و مراقبت فیزیکی از آن به دلیل وسعت و پهنای گسترده به شیوه سنتی ناممکن بوده و نیازمند استفاده از شیوه های نوین، تعامل و هم افزایی با دستگاه قضایی و انتظامی و همچنین مردم به عنوان مالکان اصلی اموال عمومی که نقش زیادی در کاهش سرقت ها می توانند داشته باشند، دارد.

وی در ادامه با توجه به افزایش سرقت در سال جاری  اذعان داشت:

 آمار سرقت سیم مسی و تجهیزات شبکه در سال ۹۸ بالغ بر ۱۹ تن بوده است که این آماردر سال جاری  به ۲۶٫۵ تن یعنی با ۴۰ درصد افزایش مواجه بوده است که  پیشگیری از این مهم  نیازمند حمایت نیروی انتظامی،دستگاههای دولتی،استفاده از ظرفیت  ها در امر اطلاع رسانی به مردم ،شناسایی و کنترل کارگاههای ذوب فلزات ،شناسایی و برخورد با مالخرها  و حمایت حداکثری مردم دانست.

لهونیان درادامه با توجه به میزان ارزش و اهمیت شبکه های برق و لزوم مراقبت از آن خاطرنشان کرد: شوراها و دهیاری ها ی روستاها باید نسبت به حفظ و نگهداری شبکه های برق هوشیاروآگاه باشند چرا که درصورت سرقت تجهیزات شبکه، تامین برق پایدار دچارمشکل شده و از طرف دیگر مجوزی برای مرمت و بازسازی آن دراختیار شرکت های توزیع قرارندارد.
بهمن مرادنیا استاندار استان کردستان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات مجموعه شرکت توزیع نیروی برق کردستان در خدمت رسانی به مردم و تشکر از لهونیان در پیگیری و اقدام موثر در تبدیل سیم به کابل خودنگهدار شبکه وسیع برق استان کردستان تصریح کرد، نعمت امنیت و برق زیرساخت توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است لازم است همه دستگاهها، با همکاری و تعامل  وهمچنین با همراهی شهروندان به عنوان سرمایه های بی بدیل اجتماعی ،در پیشبرد ماموریت ها و ارتقای کیفی خدمات رسانی تلاش نماید.
درپایان لهونیان ازسردارآزادی فرمانده نیروی انتظامی و ۴ تن دیگر از پرسنل خدوم نیروی انتظامی استان کردستان با اهداء لوح ، تقدیر کرد.

image_pdfimage_print