تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۱۳ آذر ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: در قالب ”طرح بهارستان”، شبکه برق ۱۷۰۶ روستای کردستان اصلاح و بهسازی می شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان؛ هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در خصوص جزییات اجرای طرح اصلاح و بهسازی تجهیزات شبکه برق روستاهای سطح استان کردستان با عنوان ”طرح بهارستان” گفت: هدف گذاری برای سه سال اخیر در راستای اجرای طرح بهارستان ۸۶۴ روستا است که تا پایان آبان ماه سال جاری اصلاح و بازمهندسی تجهیزات شبکه ۶۹۳ روستای آن به اتمام رسیده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اظهار داشت: طرح اصلاح، بهسازی و بازمهندسی تجهیزات شبکه برق روستایی با عنوان ”طرح بهارستان” از سال ۱۴۰۰ توسط شرکت توانیر طراحی شد و براساس آن شرکت‌های توزیع برق مکلف شدند که طی یک فرآیند ۵ ساله، اهداف این طرح را عملیاتی و محقق نمایند.

وی هدف از اجرای این طرح را جابجایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، تأمین ولتاژ مطمئن مشترکان روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستاها، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستا‌های مشمول طرح، توسعه شبکه و تأمین برق متقاضیان جدید انشعاب اعلام و اضافه کرد: اعتبار تخصیصی این طرح تا پایان آبان امسال ۲۴۰۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون مبلغی بالغ بر ۲۹۰۹ میلیارد ریال هزینه شده و مبلغ ۵۰۹ میلیارد ریال آن مازاد بر اعتبار تخصیصی شرکت توانیر است و دارای ۸۰/۲ درصد پیشرفت فیزیکی می باشد.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال ۱۴۰۴ با تداوم اجرای ”طرح بهارستان” در کل روستاهای استان، کلیه تجهیزات شبکه توزیع برق روستایی استان اصلاح و به طور کامل بهسازی و بازمهندسی شود.

image_pdfimage_print