تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

مدیر توزیع برق شهرستان سقز از کشف و ضبط 31 دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در شهرک صنوف آلاینده این شهرستان خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عطااله نوروزی در تشریح این خبر گفت: به دلیل فشار مضاعفی که استفاده کنندگان غیر مجاز از دستگاه های استخراج رمز ارز به شبکه های توزیع برق وارد می نمایند و همین مهم باعث ایجاد نوسان در ولتاژ برق مشترکین و متعاقبا خاموشی های پی در پی و همچنین صدمه به وسایل و تجهیزات مشترکین می گردد، جستجوی گسترده ای برای کشف دستگاه های رمز ارز غیرمجاز در شهرستان سقز شروع گردیده است.

وی در ادامه افزود:  گروههای بازرسی مشترکین و واحد عملیات و اتفاقات بصورت مستمر در حال بررسی اشتراک های برق مشترکین بوده  و با متخلفان از طریق مراجع قضایی برخورد خواهد کرد.

نوروزی در ادامه با اشاره به کشف و ضبط ۳۱ دستگاه ماینر غیر مجاز با هدف استخراج رمز ارز اذعان داشت: این عملیات با حضور مامورین انتظامی و دستورمقام قضایی صورت گرفت و تعداد۳۱دستگاه استخراج رمز ارز در شهرک صنوف آلاینده این شهرستان سقز که به صورت غیر مجاز فعالیت داشتند،کشف و جمع آوری شد.

مدیر توزیع برق شهرستان سقز در پایان سخنان خود بیان داشت: تاثیرگذاری همکاری مردم و سازمان های ذیربط در کشف و جلوگیری از فراگیرشدن استفاده غیرمجاز از دستگاههای استخراج رمز ارز کمک شایانی به صنعت توزیع برق و ارائه برق مطمئن و پایدار به مشترکین خواهد کرد.

لازم به ذکر است مشترکین می توانند با ارائه مجوز و پروانه صادره از ادارات و سازمانهای ذیربط از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت نسبت به انشعاب قانونی استخراج رمز ارز اقدام کرده و ازحمایت قانونی برخوردارشوند.

image_pdfimage_print