تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹
تاریخ بروزرسانی: ۷ مرداد ۱۳۹۹

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان از بهره برداری فاز اول نیروگاه خورشیدی این شهرستان با ظرفیت 22 کیلووات خبر داد.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان مرتضی محبتی در تشریح این خبر گفت: عملیات اجرایی فاز اول نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲۲KW به بهره برداری رسید، لازم به ذکر است این نیروگاه قابلیت ارتقاء تا ۲۴۵ کیلووات ساعت ظرفیت تولید برق را دارد و در آینده فازهای بعدی این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: فاز اول این پروژه ۶۹ عدد پنل ۳۲۰W ، یک دستگاه اینورتر ۲۰KW ،  یک تابلو برق ۱۰۰A  و یک عدد  کنتور هوشمند با قابلیت سیم کارت، می باشد.

محبتی در ادامه با اشاره به سرمایه اولیه برای اجرای این پروژه اذعان داشت: سرمایه اولیه بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده است که امید است با برنامه ریزی مدون و هدفمند به زودی کل پروژه اجرا و به بهره برداری برسد.

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان  در پایان سخنان خود عنوان کرد:  بهره برداری از نیروگاه های خورشیدی علیرغم افزایش هزینه های اولیه همچنان از طرح های اقتصادی و زودبازده برای سرمایه گذاران می باشد و وزارت نیرو برق تولیدی را بطور تضمینی تا ۲۰ سال خریداری و هزینه برق تولیدی براساس تعرفه و نرخ مصوب محاسبه و ماهیانه به حساب سرمایه گذار واریز می گردد.

لازم به ذکر است انرژی خورشیدی یک منبع انرژی پاک به شمار می‌رود که محیط زیست را آلوده نمی‌کند، این یک منبع انرژی تجدیدپذیر است و می‌توان روزانه به طور مستقیم از خورشید استفاده کرد به همین دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است و سرمایه گذاری روی آن می توان آینده ای بسیار بهتر برای فرزندانمان به ارمغان بیارود.

 

 

image_pdfimage_print