تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
تاریخ بروزرسانی: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از برق رسانی به تعدادی از پایگاه ها و پاسگاه های سطح استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تصریح این خبر گفت: برق رسانی به دور افتاده‌ترین نقاط استان کردستان، جایی که هیچ جایی برای زندگی نیست و نقطه‌ای که صفر مرزی می‌خوانند ( پاسگاه های مناطق مرزی و مرتفع استان ) صورت پذیرفته است و این نشان از تلاش و همت بالای کارکنان شرکت توزیع برق کردستان است.

لهونیان در ادامه بیان کرد: هدف اصلی از اجرای پروژه برقرسانی به پاسگاه ها این است که مرزبانان جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از این نعمت، امکان پاسداری از کیان و مرزهای این سرزمین را بیشتر از همیشه فراهم نمایند.

وی در ادامه گفت: پاسگاه های مرزی و یا مناطق مرتفع استان  به دلیل  صعب العبور بودن با شرایط سخت دسترسی، برق رسانی به آنان بسیار سخت و مشکل ساز است با این حال این شرکت در راستای وظیفه اصلی خود که همانا تأمین برق مطمئن و پایدار برای متقاضیان است و از طرف دیگر با هدف کمک به امنیت پایدار در نقاط مرزی، حساس و مرتفع استان نسبت به تأمین برق پایگاه ها و پاسگاه های این مناطق  اقدام  نموده است.

وی در ادامه به احداث شبکه و تأمین برق ۶ پاسگاه مستقر در شهرستان های مریوان، بانه و کامیاران در شش ماهه اول سالجاری اشاره کرد و گفت: این ۶ پاسگاه در شش ماهه اول سالجاری پس از احداث شبکه در مناطق بسیار سخت و صعب العبور و احداث پست هوایی و کابل کشی  با اعتباری بالغ بر ۳۸ هزار میلیون ریال برقدار گردیدند.

وی در ادامه افزود: به منظور برقدار کردن ۶ پاسگاه مذکور در شش ماهه اول سالجاری، ۱۸ هزار و ۷۱۱ متر خطوط فشار متوسط و ۲۴۰۰ متر خطوط فشار ضعیف و همچنین ۶ پست احداث شده است.

لهونیان در ادامه گفت: ۱۱ پاسگاه در سال ۹۸ با اعتباری بالغ بر ۴۵۰۰ میلیون ریال نیز برقدار  و یا اصلاح شبکه گردیده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد در شش ماهه دوم سالجاری ۳ پاسگاه دیگر برقدار گردد و در سال آینده ۹ پاسگاه دیگر در راستای کمک به تأمین امنیت پایدار در تمام نقاط حساس، مرتفع و مرزی کشور برقدار خواهند گردید.

image_pdfimage_print