تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹
تاریخ بروزرسانی: ۸ مهر ۱۳۹۹

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از رایگان شدن برق مشترکین کم مصرف از اول آبان ماه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تصریح این خبر گفت: طرح ” برق امید ” از ابتدای آبان ماه با تفکیک و در سه دسته مشترکین کم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف  ( با توجه به شرایط مصرف در کنتورهای هوشمند و مکانیکی ) اجرایی می گردد.

وی در ادامه با اشاره به مشترکین کم مصرف اذعان داشت: مشترکینی که مصرف برق ماهانه آن ها کمتر از  ۸۰ کیلووات ساعت می باشد مشمول

تخفیف صددرصدی می شوند و  با ارسال پیامک به این دسته از مشترکین کم مصرف، اطلاع رسانی خواهد شد.

هیوا لهونیان در ادامه با اشاره به هدف اجرای طرح بزرگ برق امید عنوان کرد: اصلاح الگوی مصرف و فرهنگ سازی درست مصرف کردن برق در بین اقشار جامعه با روش های ساده، از اهداف اجرایی این طرح می باشد.

لهونیان در ادامه افزود:  الگوی مصرف تعیین شده برای برخورداری از مزایای طرح برق امید  برای ( مشترکین کم مصرف ) در ماه های خرداد، تیر، مرداد و شهریور ( ماه های گرم سال ) ۱۰۰ کیلو وات ساعت در ماه، و ۸۰ کیلو وات ساعت برای ماه‌های دیگر سال تعیین شده است.

لهونیان در ادامه با اشاره به دسته دوم مشترکین که تحت عنوان مشترکین خوش مصرف نامگذاری شده اند، گفت: مشترکینی که بهای برق مصرفی آنان در ماه های  خرداد، تیر، مرداد و شهریور ( ماه های گرم سال )  از ۱۰۰ الی ۳۰۰ کیلووات ساعت و در ماه های دیگر سال  ۸۰ الی  ۲۰۰ کیلو وات ساعت باشد، بدون تغییر در بهای برق مصرفی، صورت حساب برای این دسته از مشترکین محاسبه و پیامک خواهد شد.

وی در ادامه به دسته سوم از مشترکین ( پر مصرف ) اشاره کرد و گفت: این دسته از مشترکین طی ۶ ماه آینده با احتمال افزایش ده درصدی بهای برق مصرفی مواجه خواهند شد؛ این دسته از مشترکین فرصت دارند با اتخاذ راهکارهایی برای مدیریت و اصلاح الگوهای مصرف خود اقدام نموده تا به دسته مشترکین خوش مصرف ملحق شوند.

لهونیان با بیان اینکه واحد‌های مسکونی که سکنه ندارند تحت پوشش این طرح نیستند گفت: در این واحد‌های مسکونی که بصورت فصلی استفاده می‌شود آبونمان، بیمه و عوارض و مابقی موارد در این طرح کماکان ارسال می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان سخنان خود اذعان داشت: پیش بینی می‌شود با اجرای طرح برق امید که در راستای اصلاح الگوی مصرف و حمایت از مشترکان خانگی کم مصرف است با اتخاذ راهکارهایی، بخشی از مشترکان گروه خوش مصرف به گروه کم مصرف ملحق شوند و از طرف دیگر مشترکان پر مصرف به دسته مشترکان خوش مصرف بپیوندند.

 

image_pdfimage_print