تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹
تاریخ بروزرسانی: ۲۳ مهر ۱۳۹۹

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از توسعه ارائه خدمات غیر حضوری این شرکت با هدف ارتقاء کیفیت خدمات و کاهش مراجعات حضوری به شرکت، در سالجاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تصریح این خبر گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان بالغ بر ۶۷۲ هزار مشترک دارد که در بخش ها و تعرفه های مختلف پراکنده شده اند که بخش عمده ای از این مشترکان ( بالغ بر ۸۰ درصد ) مربوط به بخش خانگی است.

وی در ادامه اذعان داشت: در راستای تسهیل در ارائه خدمات و همچنین الکترونیکی نمودن فعالیت های شرکت، نسبت به ایجاد بسترها و زیر ساخت های نرم افزاری اقدامات مفید و ارزشمندی از ابتدای سال ۹۹ تا به اکنون انجام شده و پیشرفت های چشمگیری نیز حاصل شده است.

لهونیان با اشاره به اهمیت بهره گیری از تکنولوژی و برنامه های نرم افزاری برای ارتقاء و کیفیت خدمات افزود: قطعا متناسب با نیاز امروزی، لازم است زمینه و بستری فراهم گردد تا مشترکان بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری، خدمات مورد نظر خود را در محل کار و یا منزل به راحتی درخواست و دریافت نمایند.

وی در ادامه افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان بالغ بر ۲۵۰ خدمت غیر حضوری به مشترکین خود ارائه می دهد که در فاز اول، اکنون بالغ بر ۵۰ خدمت را به صورت الکترونیکی به مشترکین و متقاضیان خود از طریق سایت شرکت ارائه می نماید.

وی در ادامه بیان کرد:  مشترکین و متقاضیان خدمت این شرکت در سطح استان اکنون می توانند  از طریق سایت ( پرتال ) شرکت هر یک از ۵۰ خدمت مورد نظر را دریافت نمایند.

هیوا لهونیان با اشاره به تحول دیجیتال و هوشمند سازی امور در دنیای امروزه تأکید کرد: مشترکین و متقاضیان خدمت با ورود به سایت شرکت به آدرس WWW.KURDELECTRIC.IR قسمت ” میز خدمات الکترونیک ” با انتخاب خدمت مورد نظر و با وارد کردن شماره همراه، کد ملی و شناسه قبض برق، وارد سامانه می شوند و خدماتی همچون: درخواست انشعاب، تسویه حساب، صدور قبض المثنی، تغییر تعرفه، مشاهده سوابق مصرفی و پرداخت، درخواست آزمایش کنتور، ثبت خسارت وارده به شبکه، مشاهده برنامه خاموشی های از پیش تعیین شده، درخواست رفع مشکل ولتاژ برق و … را دریافت می نمایند.

لهونیان در بخشی دیگر از صحبت های خود به راه اندازی اپلیکیشن خدمات غیر حضوری برق اشاره کرد و اذعان داشت: در حل حاضر این اپلیکیشن از طریق کافه بازار در دسترس عموم قرار گرفته و می توانند به راحتی آن را دانلود و بر روی موبایل های خود داشته باشند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان سخنان خود گفت: در راستای گسترش دولت الکترونیک و کاهش ترددهای شهری و همچنین شرایط فعلی جامعه ناشی از وجود بیماری کرونا، از هم استانیهای عزیز درخواست داریم بدون نیاز به مراجعه حضوری، خدمات مورد نظر خود را از طریق سایت شرکت به صورت غیر حضوری درخواست نموده و مدارک مورد نظر ( با توجه به هر درخواست ) را الصاق نمایند ( تمام مراحل قدم به قدم برای مشترک توضیح داده شده است و در هر مرحله پس از پایان همان مرحله نتیجه به صورت پیامک برای مشترک ارسال می گردد ) و در انتهای کار نیز کد رهگیری برای مشترک به صورت پیامک ارسال می گردد تا متقاضی خدمت بتواند با استفاده از این کد، درخواست خود را در هر زمانی پیگیری نماید.

 

image_pdfimage_print