تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹
تاریخ بروزرسانی: ۱۷ دی ۱۳۹۹

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در استانداری کردستان برگزار شد از لزوم صرفه جویی 10 درصدی در مصرف برق و گاز مشترکین استان برای خروج از محدوده هشدار و پایداری شبکه برق خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تشریح این خبر گفت: سیستم تأمین برق شامل بخش تولید، انتقال و توزیع است که اگر هر کدام از این بخش‌ها دچار اختلال شوند، تأمین برق پایدار نخواهد بود. آمار ها و گزارشات دریافتی به صورت روزانه حاکی از آن است که در زمستان امسال با کمبود گاز مواجه هستیم و در صورت تداوم این مشکل، نیروگاه سیکل ترکیبی که سوخت آن گاز می باشد با مشکل تولید برق مواجه می گردد که خاموشی برق در بخش هایی از سطح استان  را به همراه خواهد داشت.

لهونیان در ادامه با اشاره به بحران پیش رو اذعان داشت: این بحران یک مشکل ملی و سراسری است و برای عبور موفق از این پیک، هر یک از مشترکین می توانند با صرفه جویی ۱۰ درصدی در  مصرف برق و گاز، نقش بسزایی در گذر از این بحران داشته باشند.

وی در ادامه گفت: با توجه به فصل سرما و برودت هوا، اگر مشترکین در مصرف گاز و برق خود صرفه جویی نکنند از یک طرف کشور با کمبود برق مواجه می شود و خاموشی های متعدد به وجود می آید که با تبعات اجتماعی، اقتصادی و … همراه است و از طرفی دیگر نیروگاه های گازی، ناگزیرند از سوختی غیر از  گاز استفاده کنند که آلایندگی های زیست محیطی دارد و به ضرر سلامت هموطنان خواهد بود .

وی در ادامه به ۸۵ نیروگاه در سطح کشور اشاره کرد و افزود: از تعداد ۸۵ نیروگاه موجود در کشور ۲۰ الی ۲۲ نیروگاه از سوخت گاز استفاده می کنند و بقیه از سوخت دوم و سوم که گازوئیل و مازوت می باشد تغذیه می کنند. هدف وزارت نیروی طوری است که باید برق مناطق به خوبی مدیریت گردد که خاموشی نداشته باشیم و برای این مهم نیز، برای هر استان سهمیه ای برای مدیریت مصرف برق تعیین شده که در صورت عبور از سهمیه برق، به ناچار مجبور به قطع برق بخش هایی از سطح استان خواهیم بود.

هیوا لهونیان در ادامه گفت: وزارت نیرو و شرکت های توزیع برق کشور تهمیدات و برنامه ریزی های اساسی برای گذر از پیک زمستان ۹۹ به منظور ارائه خدمات پایدار و مطمئن به مشترکین را با جدیت دنبال می کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان از مردم  و مسئولین استان درخواست کرد برای گذر موفق از این شرایط پیش رو و جلوگیری از تبدیل آن به یک بحران، شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان را با خاموش کردن لامپ های اضافی و حذف مصارف غیر ضروری، همراهی نمایند، قطعا این شرکت نیز تمام تدابیر و راه کارهای لازم را دنبال خواهد نمود تا در شرایطی که با بیماری کرونا درگیر هستیم و از طرف دیگر وابستگی همه مشترکین استان به انرژی الکتریکی، خاموشی برنامه ریزی شده را نداشته باشیم و با موفقیت این شرایط را پشت سر بگذاریم.

لازم به ذکر است جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان در تاریخ ۱۶ دی ماه در استانداری کردستان با حضور معاون استاندار ، مدیر عامل شرکت برق منطقه ای غرب ( مهمان ) و جمعی از مدیران استانی برگزار گردید.

image_pdfimage_print