تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
تاریخ بروزرسانی: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اجرای طرح برق امید در 5 ماهه اخیر سال جاری از تعداد بیش از 152 هزار قبض مشترکین برق در استان که مشمول این طرح گردیده اند، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تشریح این خبر گفت: طرح ” برق امید ” از ابتدای آبان ماه سالجاری همزمان با سراسر کشور اجرا گردید که تا کنون  بیش از ۱۳ درصد از قبوض برق مشترکین بخش خانگی براساس میزان مصرف ماهیانه و صورتحساب صادرشده مشمول تخفیف صددرصدی بهای برق مصرفی شدند.

وی در ادامه با اشاره به تعداد قبوض خانگی صادر شده در این بازه زمانی اذعان داشت:  در این بازه زمانی تعداد بیش از یک میلیون و ۱۱۷ هزار قبض برق خانگی در استان کردستان صادر گردیده است که براساس طرح برق امید بیش از ۶۰ هزار قبوض کم مصرف شهری و بیش از ۲۳ هزار قبوض کم مصرف روستایی، برق رایگان دریافت نمودند.

لهونیان در ادامه با اشاره به مبلغ قبوض بخشوده شده در بازه اول آبان ماه تا نیمه اول اسفند ماه سالجاری بیان داشت: بیش از ۱۰ میلیارد ریال  مبلغ قبوض برق بخشوده شده است و این مهم باعث گردیده که بیش از ۱۴ میلیون کیلو وات ساعت نیز از انرژی مصرفی برق به نسبت مدت مشابه ( در این بازه زمانی ) صرفه جویی گردد.

وی در ادامه با اشاره به گروه خوش مصرف ها افزود: بیش از ۵۲ درصد کل مشترکان (تعداد بیش از  ۵۸۵ هزار قبص مصرفی برق )  مشمول گروه خوش مصرف ها می باشد، تعرفه این گروه از مشترکان بدون تغییر می باشد البته با اقدامات بهینه سازی می توانند در دسته کم مصرف ها نیز قرار گیرند.

لهونیان در ادامه سخنان خود به گروه مشترکین پر مصرف اشاره کرد و گفت: تعداد بیش از  ۳۱۲ هزار  قبوض مشترکین استانی در گروه پر مصرف می باشند که به آنها فرصت داده می شود با بکارگیری آموزش های بهینه سازی، خود را به الگوی خوش مصرف ها برسانند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان سخنان خود  با اشاره به  هدف  اصلی طرح ” برق امید” گفت: تغییر نگرش و باور مصرف کنندگان برق خانگی در راستای مدیریت مصرف با استفاده از ساز وکارهای تشویقی و بازدارنده به منظور کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف برق از اهداف اصلی ” برق امید” است.

لازم به ذکر است از قبوض صادرشده برای مشترکان خانگی ۱/۶ درصد قبوض شامل باغ ویلاها و منازل  خالی ازسکنه بوده که مشمول طرح مذکور نمی شوند.

image_pdfimage_print