تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
تاریخ بروزرسانی: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از اجرای طرح جهادی بهسازی شبکه توزیع برق 420 روستای سطح استان، براساس برآوردهای اولیه با اعتباری قریب به 800 میلیارد ریال تا پایان سالجاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان هیوا لهونیان در تشریح این خبر گفت: طرح جهادی بهسازی شبکه برق روستاهای کشور طی فرایند ۵ ساله بصورت روستا محور  جهت بهسازی شبکه برق تمامی روستاهای کشور و با هدف گذاری ۱۰ هزار روستا برای سال ۱۴۰۰ در سطح کل کشور می باشد.

وی در ادامه اذعان داشت: در استان کردستان تعداد ۱۷۰۶ روستای برقدار موجود است که هدف تدوین شده در سالجاری بهسازی شبکه توزیع برق به تعداد ۴۲۰ روستا با اعتباری قریب به ۸۰۰ میلیارد ریال، تا پایان سال ۱۴۰۰ می باشد.

لهونیان در ادامه سخنان خود با اشاره به رونمایی از این پروژه عظیم بیان کرد: رونمایی از این طرح با حضور وزیر نیرو و این شرکت به اتفاق شرکت های توزیع برق دیگر، در روزهای آتی انجام خواهد شد و شبکه برق ۲۱ روستای بهسازی شده رونمایی و بهره برداری می گردد و این اولین قدم در سالجاری برای اجرای پروژه بزرگ بهسازی شبکه توزیع برق روستایی در استان کردستان، خواهد بود.

وی در ادامه عنوان کرد: جابجایی تیرهای برق از معابر روستایی، مقاوم سازی پایه ها، اصلاح ولتاژ مشترکین روستایی، اصلاح شبکه و رفع  اتصالات سست شبکه های روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستایی،  اصلاح فرسودگی شبکه از جمله پایه ها و سیم های برق ، بازآرایی و تعدیل بار فیدرهای فشار ضعیف شبکه های روستایی و اصلاح انشعابات،  از جمله اقداماتی خواهد بود که در راستای اجرای این پروژه عظیم، عملیاتی و اجرا خواهد شد.

هیوا لهونیان در ادامه به تعداد مشترکین روستایی استان کردستان اشاره کرد و گفت: استان کردستان دارای بیش از ۱۷۵ هزار مشترک روستایی می باشد که اجرای این مهم به منظور افزایش میزان رضایت مندی مشترکان روستایی، ارائه خدمات بهتر در روستاها و بهره مندی مشترکین روستایی به مشابه مشترکین شهری از خدمات این شرکت خواهد بود.

لازم به ذکر است  ۲۱ روستای بهسازی شده که در روزهای آتی رونمایی و به بهره برداری می رسد عبارتند از: روستاهای بیکش و ننور در شهرستان بانه، جعفرآباد و خوشمقام در شهرستان بیجار، هواله، قصریان، ماموخ سفلی و خلیفه ترخان در شهرستان سنندج، آغه جری و قلعه روتله در شهرستان دیواندره، دره کی در شهرستان سروآباد، آونگان و مالوجه در شهرستان قروه، حسن آباد و گردمیران علیا در شهرستان دهگلان، سعد آباد و دره تفی در شهرستان مریوان، ایرانخواه و سرا در شهرستان سقز و تخته زنگی و کوره دره علیا در شهرستان کامیاران.

لازم به ذکر است هدف غایی از اجرای این پروژه، اصلاح و بهسازی تمام شبکه توزیع برق روستایی استان کردستان تا سال ۱۴۰۵ است.

image_pdfimage_print