تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۱
تاریخ بروزرسانی: ۲۲ تیر ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: روز گذشته مصرف برق استان از مرز ۵۰۸ مگاوات عبور کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، میزان مصرف برق ۳۷ مگاوات معادل ۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از ثبت رکورد جدید مصرف برق در استان خبر داد و گفت: طی روز گذشته ۲۱ تیرماه و به دنبال افزایش دمای هوا تا مرز ۴۷ درجه در برخی نقاط استان و به تبع آن افزایش استفاده مشترکان از وسایل سرمایشی، رکورد جدیدی از میزان مصرف برق در استان به ثبت رسید.

وی افزود: شب گذشته ساعت ۲۱:۳۵ دقیقه میزان مصرف برق در استان از مرز ۵۰۸ مگاوات عبور کرد این در حالیست که میزان مصرف  برق در مدت زمان مشابه سال گذشته برابر با ۴۷۱ مگاوات بوده است.

لهونیان با اشاره به افزایش ۸ درصدی مصرف برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان، گفت: با این وجود تاکنون هیچگونه خاموشی با برنامه ای در سطح استان اعمال نشده و تنها جهت مدیریت بار در شبکه و بر اساس ابلاغیه هیئت دولت و در قالب تفاهمنامه های منعقد شده میزان و روند مصرف مشترکان بخش های اداری، صنایع و کشاورزی مدیریت می شود.

وی اظهار داشت: میانگین مصرف برق استان در هفته جاری برابر با ۴۷۵ مگاوات است که این میزان هفته گذشته برابر با ۴۳۵ مگاوات بوده است که در صورت تداوم روند افزایش دما، افزایش مصرف نیز در استان همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون شبکه برق در سراسر نقاط استان پایدار است، اظهار داشت: ضروریست جهت تامین برق مطمئن و پایدار برای مراکزحساس وحیاتی و بخش های خانگی و صنایع ، با همکاری و همراهی دستگاه ها و مراکزی که دارای مولدهای خودتامین(دیزل ژنراتور) هستند مدیریت بار به نحو احسن در سطح استان اجرایی شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه صرفه جویی در مدت زمان پیک مصرف یعنی بین ساعات ۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۴ تاثیر بسزایی در مدیریت بار شبکه دارد از شهروندان خواست جهت تداوم استفاده از انرژی برق به صورت پایدار، وسایل سرمایشی خود را در حالت متوسط و درجه سرمایشی کولرهای خود را در دمای آسایش قرار دهند تا علاوه بر تامین هوای مطبوع امکان بهره مندی همگانی و مستمر انرژی برق برای بقیه همشهریان فراهم شود.

شایان ذکر است مصرف برق کشور روز گذشته ۲۱ تیرماه در ساعت ۱۶:۱۴ با ثبت  میزان ۶۸ هزار و ۱۰۷ مگاوات شکسته شد.

image_pdfimage_print