تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۹
تاریخ بروزرسانی: ۴ مرداد ۱۳۹۹

معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از افزایش 40 درصدی اصلاح و بهینه سازی شبکه توزیع برق در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان عبید علیمحدی در تشریح این خبر گفت: اصلاح و بهینه سازی شبکه توزیع برق با هدف ارتقاء و بهبودکیفیت ولتاژمشترکان، رفع حریم خطوط شبکه های برق، کاهش تلفات فنی وغیرفنی، به حداقل رساندن خاموشی‌های ناخواسته به دلیل شرایط جوی نامساعد در سطح روستاها و شهر های استان، ارتقای شاخص‌های بهره برداری و خدمت رسانی مطلوب و تأمین برق مطمئن و پایدار به مشترکان است.

وی در ادامه با اشاره به پروژه تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار اذعان داشت: بیشترین حجم فیزیکی و همچنین اعتبار لازم برای پروژه های اصلاح و بهینه سازی مختص به پروژه تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار بوده است که با هدف ارتقاء شاخص ها و استاندارد سازی شبکه، اجرا و به بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه افزود: بیش از ۱۳۰ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در سه ماهه اول سالجاری تبدیل شده است و اهداف تعیین شده تا پایان سال در این خصوص تبدیل بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در سطح استان است.

علیمحمدی در ادامه خاطر نشان کرد: در همین راستا اصلاح خطوط فشار ضعیف، اصلاح خطوط فشار متوسط و اصلاح و اصلاح پست های توزیع  از دیگر پروژه های اجرا شده با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در سه ماهه نخست سال جاری بوده است.

معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان سخنان خود بیان کرد:  با اجرای پروژه های مذکور که جمعا بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال بوده است، ضمن بهینه‌سازی و استاندارد سازی تجهیزات شبکه، در آینده ای نزدیک شاهد افزایش قابلیت اطمینان شبکه و دستیابی به شاخص ها و استاندارد های ملی خواهیم بود.
 

 

image_pdfimage_print