تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹
تاریخ بروزرسانی: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

معاون بهره برداري و ديسپاچينگ شركت توزيع نيروي برق استان کردستان از تجهیز 180خودرو این شرکت به سیستم مکان یاب(AVL) با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و یکصد میلیون ریال خبر داد.

جواد اکبر آبادی معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در تشریح این خبر گفت: سامانه مکان یاب نظارت خودروهای عملیاتی، موسوم به سیستم (AVL) با هدف ارزیابی دقیق از عملکرد ناوگان خودرویی واحدهای(تعمیرات ، نوسازی، خدمات مشترکین) راه اندازی شد.

اکبرآبادی در ادامه اذعان داشت: : با پیاده سازی سیستم (automatic vehicle location )-AVL امکان نظارت جامع برروی فعالیت تمام خودروها، ذخیره سازی اطلاعات مکانی، امکان ایجاد گزارش های آماری ،نمایش همزمان موقعیت وسیله نقلیه و ارسال اطلاعات حرکت شامل سرعت خودرو، مختصات جغرافیائی ،افزایش کارایی عملیاتی ،صرفه جویی در هزینه ها،افزایش ایمنی امکان پذیر شده است.

وی در ادامه با تجهیز ۱۸۰دستگاه سیستم مکان یاب خودرویی با اعتباری بالغ بر یک میلیاردو یکصد میلیون ریال افزود: با نصب تجهیزات این سامانه بر روی خودروهای عملیات و اتفاقات ، بالابرها وجرثقیل ها، دیگرمسوولان مربوط قادر خواهند بود درهرلحظه، از موقعیت خودروهای اعزامی جهت ماموریت استانی و خارج از استان آگاه شوند و به کمک این نرم افزارحرکت خودروها را با مقیاس های مختلف مشاهده کنند.

ایشان در ادامه یکی از مهمترین توانمندی های این سامانه را امکان برقراری ارتباط دوطرفه بین مرکز و خودرودانست ،گفت:این سامانه در سال۹۸ در این شرکت برای تعداد ۶۸ دستگاه از خودروها اجرایی و عملیاتی گردید ،اکنون در ابتدای سال جاری با تکمیل سامانه مکان یاب برروی تعداد ۱۸۰دستگاه خودروعملیاتی،این امکان برای کلیه خودروها برای ارائه خدمات هرچه مطلوبتر به مشترکین فراهم شده است.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ در پایان با توجه به نرم افزارهای موجود نسبت به جست و جو و فراخوانی خودروها براساس کدهای اختصاص داده شده به آنها افزود: گزارش گیری تعداد خاموشیها، مدت زمان کارکرد روزانه، تعداد سرویس ها، مسافت طی شده و همچنین امکان تمرکز روی نقشه و فراخوانی هر یک از خودروهای ثبت شده در سامانه، بوسیله وارد کردن کدهای مربوط به هر خودرو رااز دیگر قابلیت های این سامانه جامع دانست.

image_pdfimage_print