تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۲ بهمن ۱۴۰۲

نشست کارگروه استانی پیشگیری از سرقت شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۱ در سالن «شهدای صنعت برق» این شرکت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان؛ نشست کارگروه استانی پیشگیری از سرقت شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در خصوص “پیشگیری از سرقت” با حضور معاون حفاظت فیزیکی و سیستم های هوشمند و رییس کارگروه مقابله با سرقت شرکت توانیر، مدیرعامل، مدیر حراست کل استان، کارشناس محیط های زیربنایی حراست کل، رئیس پلیس آگاهی استان، رئیس پلیس پیشگیری استان، مدیر پیشگیری از سرقت دادگستری، نمایندگان دادستان، دفتر امنیتی انتظامی استانداری، بسیج و سپاه استان، معاونین بهره برداری، مهندسی، مشترکین، دفتر حقوقی و حراست برگزار شد.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: نشست کارگروه استانی پیشگیری و مقابله  از سرقت شرکت وزیع نیروی برق استان کردستان با هدف افزایش ارتباط و هماهنگی بین دستگاه های متولی و نظارتی در مقابله و پیشگیری از سرقت انرژی وتجهیزات شبکه برق برگزارشد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در طی چند سال اخیر سرقت تجهیزات در سطح استان کردستان روند نزولی داشته است؛ این دستاورد ها در سایه تدابیر و برنامه ریزی های مدون و متنوع با بهره گیری از همه ی ظرفیت های درون و برون سازمانی با هدف کنترل، نظارت و جلوگیری از هرگونه خسارت به خطوط توزیع انرژی، تجهیزات و لوازم شبکه ی برق و لوازم برقی هموطنان صورت گرفته است که زمینه ساز تامین برق مطمئن و پایدار و متعاقبا موجبات افزایش سطح رضایتمندی هموطنان شده است.

وی در پایان گفت: به اقدامات فراگیر و متنوع صورت گرفته در سطح شبکه ی توزیع برق استان کردستان اشاره نمودند.تشکیل کمیته پیشگیری از سرقت با حضور مدیران ارشد شرکت و تسهیل در تصمیمات اتخاذ شده و تامین اعتبارات لازم، مانورهای پیشگیری، جلب مشارکت نهادهای انتظامی و دستگاه ها در کمیسیون مقابله با سرقت، پیگیری و درخواست تسریع در تعویض سیم مسی به کابل خودنگهدار، نظارت دوره ای بر کارگاه های ضایعاتی، انجام گشت های تلفیقی شبانه، استفاده از تکنولوژی های جدید اعم از سنسورهای ضدسرقت ترانس، تابلو و یا قفل های طراحی شده، پیگیری مستمر جهت صدور احکام بازدارنده توسط دستگاه قضایی و … کاهش ۸۰ درصدی سرقت در سال ۱۴۰۱ و ۴۰ درصدی در سال ۱۴۰۲ در پی داشته است.

همچنین عصر روز یکشنبه ۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ سومین جلسه کارگروه پیشگیری از سرقت منطقه ۶ (غرب کشور)  با حضور معاون حفاظت فیزیکی و سیستم های هوشمند و رییس کارگروه مقابله با سرقت شرکت توانیر ، مدیران و کارشناسان دفاتر حراست شرکت های توزیع و برق منطقه ای( کردستان-کرمانشاه- ایلام) برگزار گردید.

از مهمترین دستاورد های جلسات پیشگیری از سرقت، می توان به تبادل تجربه از اقدامات پیشگیرانه و موثر در امر سرقت، بهره برداری از طرح های موفق، بررسی مهمترین دستورالعمل های مرتبط، معرفی مهمترین علل کاهشی سرقت ها، ارتقا دانشی، هم افزایی و هماهنگی بیشتر بین اعضای کارگروه اشاره نمود.

راه اندازی اتاق مانیتورینگ دفتر حراست شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان

دبیرکارگروه مقابله با سرقت شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در خصوص راه اندازی سیستم مانیتورینگ این شرکت تصریح کرد: با توجه به نقش دوربین های مدار بسته بمنظور جلوگیری از خطرات احتمالی و با هدف نظارت، پوشش حداکثری و گسترش دیدحفاظتی و پایش شبانه روزی اتاق مانیتورینگ دفتر حراست این شرکت  با اعتبار قریب  ۱۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

لازم به ذکر است طی دو سال اخیر جهت تجهیز اماکن وتاسیسات زیر مجموعه قریب به ۱۲۰ میلیارد ریال جهت نصب دوربین مدار بسته وتجهیزات حفاظت هوشمند اختصاص یافته است.

آیین تقدیر وتشکر ازفرماندهان و پرسنل فراجا استان کردستان

بر پایه این گزارشات و به دنبال اقدامات مؤثر پیشگیرانه فراجای استان و همکاری و همراهی آنان با شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در زمینه پیشگیری از وقوع سرقت، دستگیری ۴۰ نفر از سارقین تجهیزات شبکه برق و کاهش و قوع جرایم در حوزه توزیع برق؛ شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از روسای پلیس پیشگیری،آگاهی، عملیات و  ۳۲ نفر از پرسنل فراجا با اهدا لوح تقدیر، تجلیل بعمل آمد.

image_pdfimage_print