تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۲۲ شهریور ۱۴۰۲

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان از اتمام نصب کنتورهای هوشمند در چهار پست عمومی شبکه این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ، عبداله آذری مدیر توزیع برق شهرستان مریوان اظهار کرد: عملیات نصب کنتورهای هوشمند در چهار پست عمومی شبکه شهرستان مریوان با هدف امکان کنترل بار محلات مختلف ، رویت میزان مصرف و پیش بینی رشد بار برای سال آینده انجام گرفت.

وی با بیان اینکه این کنتور ها در چهار پست عمومی کمربندی چهارباغ ، دبیرستان نسا ، پست شهرک بهاران و پست تجاری بازار سبزه میدان نصب شده است، افزود: با نصب کنتور های هوشمند، وضعیت مصرف بار در محلات مختلف از جمله بازار ها ، محلات بالاشهر ، پایین شهر و متوسط این شهرستان ارزیابی شده و پیش بینی میزان مصرف برق برای سال آینده و نحوه ی توزیع و نصب تعداد پست های برق صورت خواهد گرفت.

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان گفت: کنترل مستقیم بار مشترکان و جلوگیری از خاموشی گسترده درسطح فیدرهای فشار متوسط  از جمله مزایای دیگر این طرح به شمار می آید.

آذری در پایان به ضرورت استفاده از تجهیزات هوشمند و دیجیتال اشاره کرد و گفت : یکی از چالش های مهم در زمینه تامین برق در سالهای گذشته ، مدیریت صحیح مصرف مشترکان بوده است ؛ به همین علت نصب دستگاه های اندازه گیری اتوماتیک مورد نیاز بود که تمامی فرآیندهای رویت اطلاعات و کنترل بار و میزان مصرف شهرستان را جهت اتخاذ تصمیات قرار دهد.

شهرستان مریوان بالغ بر هزار و ۲۰۰ پست برق دارد که از این تعداد ۳۵۰ مورد را پست های عمومی تشکیل می دهد.

پست برق یکی از مهم ترین و کلیدی ترین سیستم ها برای انتقال و توزیع برق محسوب می شود.

image_pdfimage_print