تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
تاریخ بروزرسانی: ۲۲ شهریور ۱۴۰۲

مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد از نصب و راه اندازی یک دستگاه اتوبوستر به منظور افزایش کیفیت ولتاژ برق در منطقه صعب العبور اورامان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ، احمد احمدی مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد اظهار داشت: با هدف رفع مشکل ضعف ولتاژ روستائیان منطقه اورامان و افزایش و تثبیت ولتاژ شبکه برق این منطقه، یک دستگاه اتوبوستر سه فاز فشار متوسط  ۵mva (مگاولت آمپر) با فرکانس ۵۰ هرتز در محدوده روستای دمیو و منطقه ای مشهور به میدان گلنگان نصب و راه اندازی شد.

وی در تشریح نحوه ی کار این دستگاه افزود: اتوبوستر یکی از اجزای کمکی شبکه فشار متوسط است که نقش اساسی را در ارتقا کیفیت ولتاژ شبکه دارد.

احمدی با اشاره به اینکه با نصب این دستگاه همزمان خطوط فشار متوسط اصلاح و ساماندهی نیز می شود، گفت: با بهره برداری از این پروژه، ولتاژ شبکه در محور اورامان حدود ۱۰ الی ۱۲ ولت افزایش یافته است.

مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد در ادامه میزان هزینه کرد برای خرید دستگاه و تجهیزات جانبی آن را ۷۰ میلیارد ریال اعلام و خاطر نشان کرد: نصب این دستگاه مشکل ضعف ولتاژ ۸ هزار مشترک را رفع کرده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه گردشگری منطقه اورامان تاثیر به سزایی در توسعه استان دارد ، گفت: اجرای طرح های حوزه برق با مطالعات و پایش های دقیق کارشناسی انجام گرفته است.

بیش از ۲۶ هزار مشترک برق در شهرستان سروآباد وجود دارد که مشترکان منطقه اورمانات ۴۲ درصد آن را شامل می شوند.

image_pdfimage_print