تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۳
تاریخ بروزرسانی: ۵ فروردین ۱۴۰۳

روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان همزمان با رویداد «ساعت زمین» ضمن همراهی با این رویداد جهانی از عموم مردم استان کردستان درخواست کرد تا با خاموش کردن چراغ ها و سایر دستگاه های الکتریکی غیر ضروری خود به مدت یک ساعت، موجبات تداوم آگاهی بخشی درباره ی تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی جهت حفظ محیط زیست، فراهم نمایند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان؛ «ساعت زمین» یک رویداد بین‌المللی است که توسط صندوق جهانی طبیعت نامگذاری شده و هدف آن “جلب توجه مردم به حفظ کره زمین و پیامدهای تغییرات اقلیمی به‌طور مشترک در یک ساعت خاص در آخرین شنبه ماه مارس است ” ، در این روز جهانی خانواده‌ها، کسب و کارها و ادارات، با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت، این رویداد را یادآوری می‌کنند.

آئین «ساعت زمین» در سال جاری( امروز ۴ فروردین مصادف با ۲۳ مارس سال ۲۰۲۴ ) از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی همزمان با سراسر جهان برگزار می‌شود.

در همین راستا “کوهسار  رسولی تبار” مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در خصوص اجرای رویداد جهانی «ساعت زمین» درخواست کرد: امسال نیز در آخرین شنبه ماه مارس ( امروز ۴ فروردین ) ازساعت ۲۰:۳۰ لغایت ۲۱:۳۰ هموطنان باخاموش نمودن چراغها و وسایل غیرضرور در راستای کاهش گازهای گلخانه ای و حفظ محیط زیست، صنعت برق رادراین رویداد جهانی همراهی نمایند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه مجددا از همه ی هموطنان استان فرهنگی کردستان دعوت نمودند ، برای کمک به حفظ محیط زیست، باخاموش کردن لامپ ها و وسایل برقی غیر ضرور در این حرکت و اقدام جهانی سهیم بوده تا گامی مؤثر در کاهش انتشار گاز CO2 به جو زمین برداریم.

لازم به ذکر است این رویداد جهانی نوعی تاکید براهمیت زمین وطبیعت است واین اقدام باهدف مقابله باتغییرات جوی ویادآوری درباره لزوم کاهش مصرف انرژی وکاهش آلودگی زیست محیطی بصورت هر ساله صورت میگیرد. در همین راستا در استان تهران نیز روشنایی های میدان آزادی و برج میلاد بصورت نمادین، به مدت یکساعت خاموش خواهد شد.

image_pdfimage_print