تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۴۰۱
تاریخ بروزرسانی: ۲۲ تیر ۱۴۰۱

قائم مقام مدیرعامل در امور توزیع برق شهرستانها از اتمام پروژه بزرگ تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در امور برق جنوب شهرستان سنندج خبر داد و افزود: این امور دومین بخش بزرگ استان بعد از شهرستان کامیاران است که بخش شهری و روستایی آن به طور کامل اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان ، عبید علیمحمدی قائم مقام مدیرعامل در امور توزیع برق شهرستانها گفت: طول شبکه فشار ضعیف در امور برق جنوب سنندج ۴۵۵ کیلومتر است که ۲۴۰ کیلومتر آن در مناطق شهری و ۲۱۵ کیلومتر آن نیز مربوط به نواحی روستایی است.

علیمحمدی با اشاره به اینکه اجرای پروژه اصلاح شبکه بخش شهری امور برق جنوب سنندج طی چند ماه اخیر به اتمام رسید، اظهار داشت: با برنامه ریزهای منظم و منسجم صورت گرفته، در مجموع ۷۴روستای واقع درحوزه  امور برق جنوب شهرستان سنندج به طور کامل و قبل از موعد تعیین شده به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

وی با تاکید بر اینکه برای اجرای این پروژه بزرگ بیش از ۲۷ میلیارد تومان اعتبار صرف شد، افزود:در راستای اصلاح وتبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در این امور ۱۹۰۰ پایه برق فرسوده تعویض و جابجا شد که بیش از ۱۷۰۰ پایه آن درنواحی شهری و ۲۰۰ پایه نیز در نواحی روستایی بوده است.

علیمحمدی زمان آغاز بکار اجرای این پروژه عظیم را اوایل سال ۹۸ عنوان کرد و افزود: درحال حاضر قریب به ۱۱۵ هزارمشترک دربخش های مختلف خانگی ،اداری ،تجاری ،صنعتی وکشاورزی ازخدمات توزیع برق حوزه جنوب شهرستان سنندج بهره مندهستند که با اتمام این پروژه شبکه برق این تعداد مشترک به طور کامل بهسازی و اصلاح گردید.

وی هدف ازتبدیل شبکه فرسوده و فشارضعیف برق به کابل خودنگهدار را افزایش قابلیت اطمینان و ضریب ایمنی شبکه عنوان کرد و گفت: افزایش پایداری شبکه، تامین ولتاژ استاندارد برای مشترکان، کمک به مبلمان شهری و روستایی، جلوگیری از سرقت انرژی و تجهیزات شبکه و در نتیجه جلوگیری از ورود آسیب به وسایل برقی مشترکان ناشی از اتصالی های شبکه از دیگر اهداف ومزایای اجرای این طرح است.

شایان ذکر است که کل شبکه توزیع برق امور برق شمال سنندج در بخش شهری به طور کامل اصلاح شده و مقرر است شبکه بخش روستایی نیز تا پایان سال اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شود.

در حال حاضر شبکه توزیع برق شهرستانهای کامیاران وامور برق جنوب شهرستان سنندج و بخش شهری شهرستانهای دهگلان، سروآباد و دیواندره  و امور برق شمال شهرستان سنندج به طور کامل به کابل خودنگهدار تبدیل شده است که با تداوم این روند، پایان سال جاری پایان حضور شبکه مسی در استان کردستان خواهد بود.

image_pdfimage_print