تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
تاریخ بروزرسانی: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

مدير توزيع برق شهرستان مريوان از جایگزینی 2500 متر شبكه فشار ضعيف سيمي به كابل خودنگهدار در روستای درگاه شیخان مریوان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و سیصد میلیون ریال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، مرتضی محبتی در تشریح این خبر گفت: عملیات اجرای این پروژه طی ۱۳ روزکاری علاوه بر تبدیل ۲۵۰۰ متر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار، برکناری ۱۱۴۲ کیلوگرم سیم مسی ، تعداد ۲۱ اصله  تیر بتونی نیز نصب و به بهره برداری رسید.

 این مقام مسئول در ادامه  به برخی از مزایای عمده استفاده از کابل خود نگهدار در شبکه‌های هوایی توزیع برق اشاره کرد و گفت: افزایش قابلیت اطمینان شبکه در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیاء خارجی، کاهش انرژی توزیع نشده و زیباسازی مبلمان شهری و روستایی به عنوان مهمترین آن‌ها یاد کرد.

محبتی در خاتمه گفت: هدف از اجرای این طرح را رفع حریم ، رفع ضعف ولتاژ، پایداری شبکه ، کاهش اتلاف برق، کاهش سرقت سیم های مسی و پایان دادن به انشعاب های غیرمجاز در شبکه های توزیع برق برشمرد .

لازم به ذکراست روستای درگاه شیخان یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان مریوان با جمعیتی بالغ بر ۶۰۰ نفر و ۱۳۰ اشتراک برق می باشد.

image_pdfimage_print