تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹
تاریخ بروزرسانی: ۱۲ مهر ۱۳۹۹

مدیر توزیع برق شمال سنندج از اجرای پروژه احداث شبکه فشار متوسط 3.5یلومتری روستاهای بزان و کلاته با هدف تامین برق اراضی کشاورزی این شهرستان با اعتباری بالغ بر 11 میلیاردریال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان محمدآزادحسینی در تشریح این خبر گفت: به منظور برقدار کردن اراضی کشاورزی روستاهای بزان و کلاته ۳٫۵کیلومتر شبکه فشار متوسط احداث و بیش از  ۶۰ اصله پایه بتنی  در محل نصب  وراه اندازی گردید. همچنین بیش از ۱۴۰۰ متر شبکه فشار متوسط هوایی تغذیه کننده پست هوایی مذکور تجهیز و اورهال شد.

وی در ادامه افزود: با تکمیل این پروژه امکان برقدار نمودن اراضی میان راهی روستاهای بزان و کلاته فراهم شده و ضعف ولتاژ دو روستای مسیر (ویسر و اویهنگ)نیزمرتفع گردید.

حسینی در ادامه یادآور شد: هدف از اجرای این طرح تامین برق متقاضیان و مشترکان جدید،ارتقای ضریب پایداری شبکه، افزایش قدرت مانور و رضایتمندی مشترکان کشاورزی ،توسعه صنایع وابسته به کشاورزی و کاهش حاشیه نشینی ناشی از مهاجرت روستاییان و استفاده بهینه منابع  نام برد.

وی در ادامه اضافه کرد:به منظورعملیاتی شدن  این طرح قریب یک ۱۱ میلیارریال ازمحل اعتبارات داخلی  شرکت سرمایه گذاری شده است

وی در پایان گفت:امیدواریم اجرای این طرح بتواند گامی موثر در جهت حل مشکل کمبود آب کشاورزان روستاهای مذکور و حومه باشد.

image_pdfimage_print