تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
تاریخ بروزرسانی: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد از آغازعملیات برقرسانی به پمپاژهای آب شرب ۴ روستا در این شهرستان خبر داد و گفت: با اتمام این طرح اهالی این روستاها از آب شرب پایدار بهره مند می شوند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، عبدالله آذری مدیر توزیع برق شهرستان سروآباد گفت: طی  سال جاری عملیات برقرسانی به پمپاژهای آب شرب ۴ روستا در سروآباد با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به اجرا رسید.

وی با تاکید بر اینکه هدف از اجرای این طرح استفاده بهینه از تاسیسات و تجهیزات در راستای افزایش بازدهی و مدیریت مصرف انرژی و همچنین کاهش هزینه های مازاد است، افزود: اجرای طرح برقرسانی به چاه آب شرب سروآباد بالا، تامین۳۷ کیلووات دیماند برق جهت برقرسانی ایستگاه پمپاژ آب روستای نیاباد، خرید ۲۵ کیلووات دیماند برق جهت تامین برق پمپاژ آب شرب روستای ماضی بن  و۱۵ کیلووات برق برای پمپاژ روستای دگاگا ازجمله این پروژه هاست.

آذری افزود: راه اندازی تجهیزات برقرسانی ۴ واحدایستگاه آب شرب دراین روستاها گامی موثر در جهت حل مشکل آب شرب و بهبود وضعیت آبرسانی به مردم این مناطق است .

وی با تاکید بر اینکه در اجرای این پروژه قدرت پست هوایی موجود از ۱۰۰ به ۱۶۰ کیلوولت آمپر افزایش یافت، افزود: همچنین دو دستگاه پست ترانسفورماتورهوایی با ظرفیت ۵۰ کیلوولت آمپر و یک دستگاه با ظرفیت ۲۵ کیلوولت آمپر و ۲۱۰۰متر شبکه فشار متوسط هوایی جهت تامین برق انشعاب های پمپاژ آب شرب روستاهای نیاباد، ماضی بن و سروآباد بالا احداث شده است.

آذری در ادامه براتخاذ تصمیمات مدیریتی مناسب در خصوص مصرف بهینه انرژی تاکید کرد و اظهار داشت: در پیک مصرف و با توجه به محدودیت منابع انرژی و رشد روز افزون جمعیت شهری، ضروریست تمام اقشار جامعه صرفه جویی در مصرف انرژی برق و آب را به صورت خاص سر لوحه زندگی قرار دهند.

image_pdfimage_print