تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۱
تاریخ بروزرسانی: ۲۵ تیر ۱۴۰۱

معاون منابع انسانی شرکت توزیع برق استان کردستان از پیاده سازی سیستم مدیریت انرژی ISO 50001   به عنوان اولین سازمان پیشرو در امر مدیریت انرژی در سطح استان خبر داد.

بــه گــزارش روابــط عمــومی شرکــت توزیــع نیــروی بــرق اســتان کردستان،عطایی معاون منابع انسانی شرکت توزیع برق استان کردستان گفت: در راستای پیاده سازی سیستم مدیریت انرژی ISO 50001  توسط شرکت مشاور ، به عنوان اولین سازمان پیشرو در امر مدیریت انرژی در سطح استان از ساختمان های اداری و مسکونی مدیریت توزیع برق شهرستانهای سقر و بانه و دیواندره و بیجار طی دو روز بازدید به‌ عمل آمده و کار ممیزی آنها به اتمام رسید.

وی با اشاره به اینکه ISO 50001 به عنوان یک استاندارد بین المللی، الزاماتی را برای سازمان ها به منظور ایجاد، پیاده سازی و بهبود سیستم های مدیریت انرژی مشخص می کند، افزود: این استاندارد به سازمان ها کمک می کند تا با رعایت چارچوب خاصی در عملکرد، بهره وری، استفاده و مصرف انرژی بهبود مستمر داشته باشند.

عطایی اظهار داشت: این چارچوب با مشخص کردن اندازه گیری ها، مستندات و گزارش ها سازمان ها را قادر می سازد تا بر پیشرفت فرآیندها و کارکنان خود نسبت به عملکرد انرژی نظارت کنند.

وی با  تاکید بر اینکه ISO 50001  سازمانها را ملزم می کند تا خط مشی های جدیدی را برای استفاده کارآمد از انرژی و تعیین اهداف و چشم انداز برای دستیابی به آن خط مشی ها و بررسی تأثیرات آنها، اتخاذ کنند، افزود: کاهش مصرف انرژی ادارات از جمله اهداف و برنامه ابلاغی دولت در برنامه های توسعه است که بعنوان یک شاخص مهم در ارزیابی های جشنواره شهید رجایی در دستور کار شورای اداری استان می باشد.

عطایی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع مصرف آب، از سوی کمیته عالی مصرف انرژی شرکت توزیع برق کردستان مدیریت مصرف در حوزه آب نیز در کنار مصرف انرژی (برق و گاز) بعنوان یکی از شاخص های مهم  در دستور کار تیم مشاور و ممیزی قرار گرفت.

وی گفت: در این ممیزی همچنین میزان تولید مولد های انرژی خورشیدی، دیزل ژنراتورها نیز  در محاسبات میزان مصرف لحاظ گردید و بر اساس پیش بینی های دفتر توسعه مدیریت تا یک ماه آینده برچسپ انرژی برای تمامی ساختمان های اداری و انبار شرکت صادر خواهد شد.

عطایی افزود: پیش بینی می‌شود ممیزی صدور گواهینامه سیستم مدیریت انرژی ISO 50001 در شهریور و مهرماه سال جاری انجام شده و بعنوان اولین دستگاه اجرایی در سطح استان موفق به اخذ گواهینامه این سیستم باشیم.

image_pdfimage_print