تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷
تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

مديريت توزيع نيروي برق شهرستان ديواندره با اشاره به اينكه در 10 ماهه نخست سال‎جاری تعداد خاموشی‌های خطوط فشار متوسط و فشارضعیف شهرستان ديواندره كاهش ۱۰۴ موردي داشت، اعلام كرد: اين آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۱ درصد کاهش داشته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان؛ سینا چاره‌جو در تشریح این خبر اظهار داشت: از ابتدای فروردین لغایت اول بهمن ماه سال‌جاری تعداد خاموشی‌های خطوط فشار متوسط و فشارضعیف شهرستان دیواندره نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱۰۴ موردی مواجه بوده است.

وی با اعلام اینکه امسال جمعاً تعداد یک هزار و ۵۲۲ مورد خاموشی در سطح شهرستان دیواندره ثبت گردیده، افزود: بر اساس این آمار، نرخ انرژی توزیع نشده در مدت زمان مذکور معادل ۴۱٫۷۷ درصد کاهش داشته است.

مدیریت توزیع نیروی برق شهرستان دیواندره با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹ هزار و ۸۲۹ مشترک در شهرستان دیواندره وجود دارد، گفت: ۱۷۸ روستای این شهرستان برق‌دار هستند.

وی با اشاره به اینکه برق مشترکین شهرستان دیواندره توسط۱۰فیدر۲۰ کیلوولت از پست ۲۰/۶۳ نساره و یک فیدر ۲۰ کیلوولت از پست فوق توزیع دوراهی تکاب تغذیه می‌شوند، تصریح کرد: پیک مصرف این شهرستان در پایان دی‌ماه ۹۷ معادل ۱۱٫۸ مگاوات محاسبه گردید.

چاره‌جو در بیان دلایل حصول این نتایج توضیح داد: اجرای مانورهای خدمت متعالی در راستای اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌ها، انجام تعمیرات و نگهداری به موقع خطوط و تجهیزات پست‌های توزیع و بهره‌‌گیری از فن‌آوری‌های نوین در تأسیسات توزیع برق از قبیل استفاده از هادی‌های روکش‌دار، تبدیل بیش از شش کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار و استفاده از لوله‌های پلیاتیلین جهت عایق‌کاری بیش از۱۳۰ کیلومتر از فیدرهای ۲۰ کیلوولت این شهرستان که در مسیر عبور پرندگان قرار داشت، از جمله اهم اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش نرخ خاموشی‌ها و تقلیل انرژی توزیع نشده شهرستان دیواندره بود.

وی در پایان یادآورشد: با مساعدت مجموعه عوامل علاوه بر حفظ موقعیت کسب شده بتوان برای نیل به اهداف و چشم‌اندازهای آتی شرکت گام‌های استوارتری را برداشت.

image_pdfimage_print